آمل - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل چهاربانده شدن مسیر هراز و راه‌های جایگزین ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل چهاربانده شدن محور هراز ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، خیرالله خادمی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از محور هراز به عنوان زیباترین محور منتهی به شمال و کوتاهترین محور یاد کرد و گفت: این محور در راستای ساماندهی محورهای شمال کشور یکی از باهمیت ترین مسیرها در جذب ترافیک است.

وی افزود: طول محدوده باند دوم ۱۰۱ کیلومتر از لاسم تا آمل است که اگر چهارخطه شود ظرفیت ترافیکی محور دو برابر افزایش می یابد و تاکنون ۵۵ کیلومتر به صورت منقطع چهارخطه شد و دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.

خادمی ادامه داد: پروژه محور هراز یکی از بزرگترین پروزه راهسازی کشور است و ۱۸ کیلومتر تونل باید در آن احداث شود که تاکنون ۱۲ کیلومتر احداث شد و سه کیلومتر پل خاص در آن طراحی شد و به صورت نماد خواهد بود و ۳۳ کیلومتر دیوارهای بلند دارد که ارتفاع برخی به ۱۷ متر می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع از ۱۱۰ کیلومتر محور هراز، ۵۳ کیلومتر پل، تونل یا دیوار است و نوع عملیات با توجه به عبور از سازند البرز پیچیدگی خاص مهندسی دارد و زمانبر است.

خادمی تصریح کرد: عملیات اجرایی در سراسر ۱۰۱ کیلومتر در حال انجام است و ۱۳ کیلومتر از محور امسال بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: برای احداث و اتمام عملیات چهاربانده شدن محور هراز در بخش وزارت راه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۱۱ کیلومتر جایگزین منتهی به سد هراز توسط وزارت نیرو در حال انجام است و برای آن نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به بازدید از سد هراز و راههای جایگزین و چهارخطه کردن بازدید انجام شد و امیدواریم مسیرهای اولویت دار زودتر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی تا ۲.۵ سال آینده عملیات چهاربانده شدن و تکمیل راه های جایگزین محور هراز به پایان می رسد و هرچه تامین اعتبار طولانی شود پروژه طولانی تر می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.