بیرجند- رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان گفت: موزه علوم و تکنولوژی در شرق کشور به عنوان جایی که می‌تواند توریسم علمی داشته باشد مهم است و باید برای ایجاد این مرکز تلاش شود.

موزه علوم و تکنولوژی در شرق کشور راه‌اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین، خلیل خلیلی صبح امروز در نشست نمایندگان خراسان جنوبی با رؤسای دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه دانشگاه‌ها در کارها و فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای گسترش آموزش عالی در داخل کشور به خصوص برای مناطق مرزی تلاش بیشتری داشته باشند افزود: با پیش‌بینی طرحی دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان پایلوت اشتغال آفرینی از طریق دانش بنیان داشته باشند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: تشکیلات و بودجه دانشگاه‌ها به ویژه در بخش‌های علوم انسانی و پایه باید گسترش یابد و دانشگاه‌ها معرف استان خراسان جنوبی در کشور هستند.

خلیلی افزود: دانشگاه بیرجند ۲۰ هزار مدرک کارشناسی به جامعه تقدیم کرده اما گاهی به سایر کارکردهای آموزش عالی توجه نمی‌شود در صورتی که ممکن است این کارکردها مهم باشند.

وی اظهار داشت: دانشگاه بیرجند در بخش پژوهش کارهای متعددی در عرصه استانی، منطقه‌ای و بین المللی داشته است و در حال حاضر ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه‌ها به عنوان قطب نگهداشت جمعیت در مناطق مرزی اهمیت دارند و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی در خراسان جنوبی بهره‌ور و نتیجه بخش بوده است.

خلیلی با بیان اینکه موزه علوم و تکنولوژی در شرق کشور به عنوان جای که می‌تواند توریسم علمی داشته باشد مهم است و باید برای ایجاد این مرکز تلاش شود، افزود: طرح آمایش خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند  تهیه شده که کلیات طرح در ده بند خلاصه شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه ایجاد پژوهشگاه منطقه‌ای با تاکید بر کشورهای افغانستان و تاجیکستان از طرح‌های قابل ارایه است افزود: ضرورت نگهداشت جمعیت جمعیت درمناطق مرزی باید ادامه یابد چون اگر جمعیت در مناطق مرزی حفظ نشود آینده دچار مشکل می‌شویم. 

خلیلی از کاهش دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه بیرجند خبر داد و اظهار داشت: زنگ خطر به ویژه در مناطق مرزی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.