محمود حجتی درباره خرید گندم تضمینی از گندم‌کاران، اظهارداشت: دولت برای خرید تضمینی ورود می‌کند و قیمت پیشنهادی آن حداقل قیمت است که قطعاً مورد رضایت تولیدکنندگان ما نیست. معتقدیم، بازار باید طوری شود که کار به اینجا نرسد.

قدس آنلاین- محمود حجتی درباره خرید گندم تضمینی از گندم‌کاران، اظهارداشت: دولت برای خرید تضمینی ورود می‌کند و قیمت پیشنهادی آن حداقل قیمت است که قطعاً مورد رضایت تولیدکنندگان ما نیست. معتقدیم، بازار باید طوری شود که کار به اینجا نرسد.
این اظهارنظر وزیر جهاد کشاورزی در حالی است که دولت گندم تولیدی داخل را به قیمت ۱۳۰۰ تومان و حداقل ۳۵ درصد گران‌تر از گندم وارداتی خریداری می‌کند.   با این وجود، وزیر بهداشت و درمان چند روز پیش با انتقاد از خرید تضمینی گندم به قیمت بالاتر از بازار جهانی و در عین حال کیفیت پایین آرد تولیدی که به نانوایی‌ها تحویل می‌شود، نسبت به عوارض بهداشتی کیفیت نان بر سلامت جامعه هشدار داده بود.
از سوی دیگر، گندم‌کاران قیمت خرید تضمینی این محصول را با توجه به قیمت تمام شده در داخل ناکافی دانسته و خواهان افزایش قیمت بیش از نرخ تورم هستند.
وزیر جهادکشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینکه گفته می‌شود، تأخیر در اعلام و تعویق خرید گندم از گندم‌کاران باعث شده با ۳۰ درصد کاهش کشت گندم روبه رو شویم و ممکن است، خودکفایی این محصول در معرض خطر قرار گیرد، گفت: امیدواریم به هیچ وجه این نتیجه‌گیری وجود نداشته باشد و تولیدکنندگان گندم با بزرگواری عذر ما را بپذیرند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.