بجنورد- با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد سرمایه گذاری استان، تفاهم نامه همکاری چهارجانبه بین استانداری، بانک ملی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی با هدف واگذاری صفحات تولید برق خورشیدی به مددجویان استان تحت عنوان طرح برکت آفتاب امضاء شد.

تفاهم نامه واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان خراسان شمالی امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در خصوص این طرح توضیح داد: این طرح با هدف کمک به مددجویان کمیته امداد و توانمندسازی آنان اجرا می شود و بر اساس آن به افراد معرفی شده این نهاد، پنل های خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عمر این پنل های خورشیدی ۲۷ سال است و طی این سال ها علاوه بر تامین برق مورد نیاز این خانواده ها با انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت برق منطقه ای استان منبع درآمدی برای آنان نیز ایجاد می شود.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده خرید و نصب این پنل های خورشیدی حداکثر ۳۰ میلیون تومان است  که ۲۰ میلیون تومان آن از محل تبصره ماده ۱۶ مشاغل خرد خانگی و ۱۰ میلیون تومان از منابع بانکی قرض الحسنه تامین می شود و بانک ملی مکلف است تاییدیه خرید شرکت برق منطقه ای را به عنوان تضمین بانکی قبول کند.

وی بیان داشت: مطابق با تورم در سال های آینده به نرخ خرید اضافه خواهد شد و از محل انعقاد قرارداد خرید شرکت برق منطقه ای اقساط بعد از تنفسی ۴ ماهه و بازه ی زمانی ۶۰ ماهه پرداخت می شود که حداکثر میزان اقساط مددجویان کمیته امداد ۵۰۰ هزار تومان و حدود درآمد ماهیانه آنان از برق تولیدی خود ۷۳۰ هزار تومان خواهد بود.

دلپسند تاکید کرد: سازمان بهزیستی نیز به موازات کار، مددجویان خود را معرفی و ساز و کارهای لازم را پیگیری کند تا گستردگی کار وسیع تر و آثار خیر و برکت آن در جامعه مشهودتر شود.

قائم مقام ستاد سرمایه گذاری استان در ادامه بر اجرایی شدن مصوبات ستاد از سوی دستگاه های ذی ربط تاکید ویژه ای داشت و گفت: تامین منابع مالی و اعتباری از بخش های مختلف دولتی و خصوصی برای انجام فعالیت های اقتصادی رویکرد اصلی ستاد سرمایه گذاری استان است و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

دلپسند افزود: تسهیل فرآیندهای اداری می تواند ساز و کار و ابزار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی در استان باشد چرا که در دوره رقابت جذب سرمایه این یک اصل است.

وی تاکید کرد: در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه تامین زمین که به عنوان بستر فعالیت های اقتصادی مطرح است بایستی دیدگاه تسهیل گری و کاهش فرآیندهای اداری و افزایش حس مسئولیت مد نظر باشد تا از ظرفیت های موجود استان به درستی بهره مند شد.

وی افزود: اجرایی شدن تمامی مصوبات ستاد الزامی است و در این باره در کنار مدیران دستگاه های اجرایی پاسخگوی مراجع بالادستی و نظارتی هستیم.

گفتنی است بررسی مشکل تحویل زمین از منابع طبیعی به راه و شهرسازی برای احداث مجتمع خدماتی و رفاهی در بخش سنخواست، بررسی تمدید قرارداد زمین نیروگاه خورشیدی در جاجرم، بررسی پرونده در صنعت، معدن و تجارت بابت خاکبرداری احداث مجتمع پذیرایی و بررسی مشکل تخصیص زمین به طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه حمید از دستورکارهای این جلسه بود که تصمیمات لازم برای حل مشکلات این موارد اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.