ایلام- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی از سوی فرزندان این مبارز ایلامی به اوقاف واگذار شد.

مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی به اوقاف واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه مجتمع آیت الله حیدری ایلامی در سالهای گذشته توسط فرزندان مرحوم آیت الله حیدری ایلامی اداره می گردید، اظهارداشت: این مجتمع شامل کتابخانه، فضای آموزشی، خوابگاه و پارکینگ بوده که اکنون به اوقاف و امور خیریه استان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی احیاء می شود، افزود: زمین این مجتمع به مساحت ۵۰۰ متر مربع از محل کمک های مردمی خریداری شده و ساختمان آن طی سالها از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه ساخته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان این مطلب که ساختمان مجتمع در چهار طبقه دارای ۱۸۰۰ متر مربع فضاست و ارزش آن بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد می شود که می تواند کاربرد آموزشی فرهنگی داشته باشد، ادامه داد: این مجتمع قریب دو دهه است به صورت نیمه تعطیل اداره می شود و کتاب های وقفی مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در بخش کوچکی از آن نگهداری می شود و از مابقی فضای ساختمان استفاده مفیدی نشده است.

حجت الاسلام حسن شهیدی به صرف سرمایه فراوان بیت المال برای ساخت این مجتمع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پس از چند سال پیگیری حقوقی توسط این اداره کل و تلاش همکاران واحد حقوقی و ثبتی در محاکم قضایی استان، مدیریت «مجتمع آیت الله حیدری» به این اداره کل واگذار شد.

گفتنی است مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلام در بلوار شمالی امام خمینی (ره) شهر ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.