گرگان – معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بهترین و اثربخش ترین نوع تعاونی در کشور تعاونی های دهیاری هستند، از فعال بودن حدود ۹۷ هزار تعاونی در کشور خبر داد.

۹۷ هزار تعاونی در کشور فعال است

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید کلانتری عصر پنج شنبه در جلسه هم اندیشی روسای شوراها و دهیاران بخش مرکزی گرگان که به میزبانی روستای محمدآباد برگزار شد، اظهار کرد: پول توسعه ایجاد نمی کند بلکه سرمایه انسانی و اجتماعی بزرگ ترین سرمایه های یک منطقه محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی و بی دقتی به سرمایه های انسانی و اجتماعی می تواند توسعه یافتگی یک منطقه را به فقر و هلاکت تبدیل کند، افزود: هم اکنون ۹۷ هزار تعاونی در کشور فعال است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه هم اکنون ۸۰۰ تعاونی دهیاری در کشور داریم، ادامه داد: بهترین و اثربخش ترین نوع تعاونی ها در کشور تعاونی های دهیاری هستند که با مشارکت بالای مردم شکل گرفته اند.

وی با بیان اینکه بازدهی تعاونی های دهیاری نسبت به سایر تعاونی ها در کشور بیشتر است، گفت: هم اکنون این تعاونی ها حدود ۱۷ هزار دهیاری در کشور را پوشش می دهند و با توجه به اینکه ۴۶ درصد جمعیت کشور روستایی است باید حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تعاونی روستایی دیگر در کشور تشکیل شود.

کلانتری به اجرای طرح روستا تعاون در کشور اشاره و تاکید کرد: اگر در روستاهای گلستان تعاونی هست این تعاونی ها را تقویت کرده و طرح توسعه در آن ها داشته باشید و اگر ندارید حتما با توجه به ظرفیت روستا در حوزه صنایع دستی، شیلات، کشاورزی و ... تعاونی هایی روستا تشکیل دهید و از تسهیلات ارزان قیمت و سهل الوصول در این حوزه استفاده کنید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.