گرگان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه اشتغالزایی در گلستان جزیره ای است و هر دستگاه کار خودش را انجام می دهد آن را مانع تحقق تعهد اشتغال استان دانست.

اشتغالزایی در گلستان جزیره ای است

به گزارش قدس آنلاین، حسین پیشقدم عصر پنج شنبه در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد:  گسستگی فعالیت ها به دلیل منطقه ای بودن و جزیره ای عمل کردن برخی دستگاه ها موجب می شود که نتوانیم تعهد اشتغال استان را عملی و محقق کنیم.

وی با یادآوری اینکه ۴۶.۵ درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و در این زمینه گلستان رتبه دوم در کشور را داراست، افزود: طرح تعاون روستا و ۱۱۹ روستای بدون بیکار می ‌تواند نقطه قوتی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری گلستان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از تاخیر در ابلاغ اشتغال روستایی به عنوان مانعی برای تحقق اشتغال نام برد و ادامه داد: ما هنوز اعتبارات اشتغال را دریافت نکرده ایم اما از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در یک سامانه مدرن اطلاعات خود را وارد کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هریک از دستگاه های اجرایی در حوزه ایجاد اشتغال کار خودش را انجام می دهد و ظرفیت ها در یک مسیر نیست و این امر آسیب زاست و نمی تواند به تحقق تعهد اشتغال در استان منجر شود.

پیشقدم تصریح کرد: تنها حدود پنج ماه از سال جاری باقی مانده  واز بهمن ماه هم به قفل شدن تسهیلات بانکی و نبود اعتبار بانک ها می خوریم از اینرو باید تعجیل و تلاش کنیم و برنامه منظم و مدونی در این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد امری ضروری است و باید فکری برای تسهیلات اشتغال کنیم تا بتوانیم کاهش نرخ بیکاری در تابستان را در استان حفظ کنیم.

منبع : مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.