۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 569585

حدود ۲۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس از مجموعه ۸۵ هزار واحد آن افتتاح شده ولی در فازهای ۸ و ۱۱ عدم اتصال انشعابات آب و فاضلاب و نصب علمک گاز و عدم انشعاب آب ۷۶۰۰ واحد آماده نشده» و هزار و یک دلیل برای ناراضی کردن مردم و کلیپ‌های خبری از گریه و زاری خریدارانی که سال هاست پیش پرداخت داده، اقساط را پرداخت کرده و اخیراً به آن‌ها ابلاغ شده ۴۰ میلیون تومان دیگر هم باید بپردازند و قیمت واحدها بسیار گران شده است. آن از سهام عدالت و این هم از مسکن مهر!

قدس آنلاین- ستون انعکاس دردهای مردم یا حرف‌ها و صدای مردم در جراید بازتاب ناله‌ها و شکایات مردم است. من قدس را دوست می‌دارم که این شیون‌ها را منعکس می‌کند. روز شنبه ۲۲ مهر بازنشسته‌ای پیامک فرستاده بود من یک بازنشسته با پنج سر عایله هستم. پیامک برایم آمده اگر تا پایان مهرماه نفری حدود ۴۶۰ هزار تومان به حساب دولت نریزم، سهام عدالت یک میلیونی همان ۵۴۰ هزار تومان خواهد بود. بنده با دو فرزند بیکار و محصل از کجا بیاورم با حقوق ناچیز بازنشستگی؟ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، این پول را بریزم این بود دولت تدبیر و امید؟ (۹۵۰۰۰۱۹۳۶)

چند روز پیش خبر زیر را در جراید خواندم ۷۶۰۰ واحد مسکن مهر پردیس آماده است، اما آب و برق نیست.

حدود ۲۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس از مجموعه ۸۵ هزار واحد آن افتتاح شده ولی در فازهای ۸ و ۱۱ عدم اتصال انشعابات آب و فاضلاب و نصب علمک گاز و عدم انشعاب آب ۷۶۰۰ واحد آماده نشده» و هزار و یک دلیل برای ناراضی کردن مردم و کلیپ‌های خبری از گریه و زاری خریدارانی که سال هاست پیش پرداخت داده، اقساط را پرداخت کرده و اخیراً به آن‌ها ابلاغ شده ۴۰ میلیون تومان دیگر هم باید بپردازند و قیمت واحدها بسیار گران شده است. آن از سهام عدالت و این هم از مسکن مهر!

این روزها وزارت راه و شهرسازی همچنان نوید می‌دهد آپارتمان‌های مسکن مهر را تمام کرده تحویل می‌دهد. آپارتمان‌های مسکن اجتماعی فعلاً در حکم رویا و شعر و داستان و مقاله است و خبری نیست، هر روز تعدیلی در زمان و مقدار قسط وام‌های ۱۶۰ میلیون تومانی می‌دهند. مردم جرئت نمی‌کنند سری به بانک بزنند زیرا می‌دانند این وام، وام مرگ و کمرشکن و منهدم کننده بنای خانواده است و کسی از خانواده‌های کم درآمد کشور پول ندارد که اقساط ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سر ماه بپردازد.

مگر مردم چقدر حقوق می‌گیرند که آقای وزیر خوش خیال مردم را چون خود می‌انگارد؟ این همه سخنرانی‌هایی که آقایان می‌کنند از ترسشان و از روی ندانم کاری است، زیرا می‌دانند مسکن مهر یک کار مفید و خوبی بوده که در آن دولت انجام شده و چند میلیون ایرانی را از اضطراب و دلهره مستأجری درآورده است.

تمام استدلال هایی که آقایان می‌کنند واهی و بی‌ارزش و غیرواقعی است. یکی می‌گوید رفته‌اند در دل بیابان و کوه و کمر کیلومترها دور از تهران خانه سازی کرده‌اند. او که می‌گوید بیست سال برای اخذ دکترا به انگلستان سفر می‌کرده چطور ندیده یا نشنیده شهرک‌های مسکونی در اروپا کیلومترها از شهرهای پرتراکم دورتر است.

دیگری به جای استدلال منطقی فحش می‌دهد «مزخرف است، بی‌معنی است، فاجعه است. اگر بد است چرا تو دنبالش را می‌گیری و هی مژده اتمام می‌دهی اگر بد است چرا رفته‌ای آنجا بیست کیلومتر اتوبان را ساخته‌ای از هر راننده ۳۰۰۰ تومان موقع رفتن و ۳۰۰۰ تومان موقع برگشتن اخذ می‌کنی؟

حیا هم خوب است انسان داشته باشد و گاهی بدان پایبند باشد. بافت فرسوده در شهرها کاری موهوم است. بافت فرسوده را که کسی به دولت نمی‌دهد. صاحبخانه‌ها خودشان با بساز بفروشی‌ها مشارکت می‌کنند. از یک خانه حیاط دار دو سه طبقه یک مجموعه آپارتمان‌های حتی شانزده گانه می‌سازند، نصفش را صاحب ملک برمی دارد نصفش را بساز بفروش، هر کدام صاحب هشت آپارتمان می‌شوند کلی سود می‌کنند، صاحب ملک جزو میلیونرهای تهران می‌شود. مگر دیوانه است بیاید ملکش را به دولت بفروشد؟

دو هفته پیش دو خبر در شبکه‌های مجازی همراه با عکس منتشر شده بود. در رشت صاحبخانه، مستأجر پیرمرد محترم و همسرش را از خانه بیرون کرده و با برگ تخلیه قانونی اخراج کرده بود آن هم در هوای گیلان که می‌دانید اغلب بارانی است.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهر رشت و چند افسر جوان غیرتمند شرافتمند، پول جمع کرده از حقوق ماهانه خودشان خانه کوچکی برای آن پیرمرد و پیرزن محترم اجاره کرده بودند. در تصویر دیده می‌شد که چند افسر جوان در حال نقل اثاث آن خانواده به ملک استیجاری جدید هستند. غیرت افسران اجازه نداده بود شاهد آن منظره باشند که پیرمرد و پیرزن شهروند گیلانی شب در خیابان بخوابند.

در زنجان هم موجری، مستأجر خود را (پدر و مادری با چهار دختر دم بخت) از خانه استیجاری بیرون انداخته بود. تصویر اثاث خانواده در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده بود! من به جای وزیر راه و شهرسازی خجالت کشیدم و سر به زیر انداختم.

ایشان اغلب ادعا می‌کند آپارتمان‌های مسکن مهر خریدار و متقاضی ندارد. دیگر اینکه می‌گوید صدها هزار خانه و آپارتمان در تهران خالی است. آن را هم درست می‌گوید، این‌ها آپارتمان‌های لوکس متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان فرمانیه و کارانیه و فرشته است که مردم کم بضاعت حتی جرئت عبور از برابر آن را ندارند.

خواننده محترمی در قدس به من پیامک فرستاده بود، مگر عصر عباسیان است که مسئولان باید به فکر زنی که در رامهرز پتک می‌زند و  سنگ می‌شکند باشند، سازمان‌ها باید به این امور رسیدگی کنند نه امثال خانم ابتکار و رئیس جمهوری و وزیران.

خیر قربان. این دولت جلیله کاری به این مسائل ندارد. برجام و ترامپ دموگرینی و پارلمان اروپا وقتی برای این امور بی‌اهمیت نگذاشته است! مغول و تیمور و محمود افغان با همه فجایع خود برای دخل و خرج ایران فکری برای رفاه مردم داشتند؛ محمود افغان دستور داد میرزا سمیای منشی باسواد کتابی به نام تذکره الملوک در خصوص تاریخ و جغرافیا و ایالات و درآمدها و مقامات دولتی ایران بنویسد. اکتای قرآن به تجارت و زراعت ایران سازمان داد. شاهرخ تیمور ایران را آباد کرد. دریغ از راه دور و رنج بسیار!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.