نماینده مردم خاش در گفت‌وگو با خبرنگار قدس تصریح کرد: همچنین باید تدبیری برای کشت الگو و صنایع تبدیلی برای بسته بندی فرآورده‌های محصولاتی مانند خرما و پسته اتخاذ شود. از طرفی دولت باید بدون دریافت هزینه از کشاورزان که منبع درآمدی دیگری ندارند، الگوی آبیاری نوین همچون قطره‌ای را برای آن‌ها اجرایی کند.

چالش کم‌آبی در کشور جدی گرفته نمی‌شود

قدس آنلاین- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحران کم آبی، کشور را در آینده با تهدید بزرگی روبه‌رو خواهد کرد. «علی کرد» با بیان اینکه ۱۷ سال خشکسالی متوالی کاهش شدیدی را در منابع آب کشاورزی و منابع آب شرب شهری، روستایی و عشایری در پی داشته و استفاده از حداکثر میزان بهره‌بردای از آب‌های زیرزمینی هم مشکل را بزرگ‌تر کرده است، افزود: بزرگ‌ترین دغدغه مردم در بیشتر نقاط کشور، نبود آب شرب و کاهش شدید منابع آبی شامل قنات‌ها، چاه‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌هاست که امروز بسیاری از باغ‌های کشاورزان را به ورطه خشکیدگی کشانده است و نیاز است، هیئت دولت تدابیری را برای نگهداری، حفظ باغ‌ها و مزارع انجام دهد و در احیای منابع آبی تلاش کند.

نماینده مردم خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: همچنین باید تدبیری برای کشت الگو و صنایع تبدیلی برای بسته بندی فرآورده‌های محصولاتی مانند خرما و پسته اتخاذ شود. از طرفی دولت باید بدون دریافت هزینه از کشاورزان که منبع درآمدی دیگری ندارند، الگوی آبیاری نوین همچون قطره‌ای را برای آن‌ها اجرایی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به وضعیت اسفناک اشتغال در استان‌های مرزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه برنامه درست و هدفمندی در مرزهای کشور وجود ندارد و همیشه مرزها بیشتر به عنوان یک تهدید تلقی شده‌اند تا یک فرصت.

علی کرد تأکید کرد: باید از بازارچه‌ها، گذرگاه‌های مرزی و مناطق اقتصادی در مرزها نهایت استفاده و بهره‌برداری صورت بگیرد تا از این مسیر فرصت‌های شغلی فراوان برای مردم فراهم شود و کالاهایی که به تولید داخلی آسیب وارد نمی‌کنند از کانال‌های رسمی وارد کشور شوند. از دولت دوازدهم انتظار می‌رود که برای این موضوع اهمیت بیشتری قائل شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به اقلیت‌ها، قومیت‌ها و مذاهب توجه کند و با توجه به شایسته سالاری، سواد و مهارت از آن‌ها در مسئولیت‌های مختلف استفاده کند، گفت: متأسفانه در دولت یازدهم نسبت به این امر توجه چندانی صورت نگرفت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.