مشهد- انتشار تصویر تصادف و واژگونی خودرو پراید در بلوار خیام مشهد در فضای مجازی، شائبه‌ای را برای برخی از شهروندان به وجود آورد مبنی بر اینکه علت وقوع حادثه، مسیر سبز ویژه دوچرخه بوده است.

مسیر سبزی که برای همه سبز نیست

قدس آنلاین-گر.ه استان ها-علیرضا لعل اکبری: جمالی یکی از شهروندان در خصوص این تصادف به خبرنگار ما می‌گوید: به نظر می‌رسد، مسیر ویژه دوچرخه چندان مهندسی ساخته نشده و عامل بروز حوادث رانندگی در مسیر بلوار خیام است.
وی می‌افزاید: استفاده از لوله‌های کوتاه برای جدا سازی مسیر عبور و مرور دوچرخه با خیابان اصلی خطرناک است و رانندگان دید کافی ندارند.

وی اظهار می‌دارد: زمانی که این پروژه در حال اجرا بود، من بروز حوادث و خسارت به شهروندان را پیش بینی می‌کردم و دیدن تصویر تصادف اخیر این موضوع را تأیید می‌کند.

مسیری که ایمن نیست

حسن زاده یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: به نظر من مسیر ایمنی برای دوچرخه سوار و برای رانندگان نیست.

وی تصریح می‌کند: هرچند نوارهای قرمز رنگی روی لوله‌های کوتاه سفید رنگ قرار گرفته و تعدادی تابلوی اعلام مسیر وجود دارد، اما کافی نیست.

وی می‌افزاید: بارها شاهد بودم، خودروهایی برای پیاده کردن سرنشین خود کنار همین لوله‌های کوتاه متوقف شدند و امکان تصادف در این زمان‌ها خیلی زیاد است.

سبحانی دیگر شهروند مشهدی نیز می‌گوید: با اینکه در ابتدای مسیر ورود موتورسیکلت ممنوع شده، اما شاهد تردد موتورسیکلت در این مسیر هستیم و کمتر دوچرخه سواری از این مسیر عبور می‌کند.

وی تصریح می‌کند: ‌ای کاش این مسیر در بخشی از پیاده روی عریض بلوار خیام ساخته می‌شد که شاهد بروز حوادث نباشیم.

مسیری که به طور کامل متمایز نیست

وی خاطرنشان می‌کند: همان گونه که مسیر تاکسی و اتوبوس در بلوار وکیل آباد تا حدودی متمایز شده، انتظار بود، این مسیر نیز به شکلی کاملاً متمایز ساخته می‌شد نه با لوله‌های چند سانتیمتری.

وی یادآور می‌شود: لوله‌های کوتاه برای رانندگان در حال حرکت چندان دیدی ندارد و ضروری است اقدام‌های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث این مسیر انجام شود.

مسیر سبز نقشی در بروز تصادف نداشت

در همین حال رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تصویر منتشر شده از تصادف بلوار خیام می‌گوید: این حادثه ساعت ۱۱ و نیم یکشنبه شب هفته جاری اتفاق افتاد و خودروی پراید پس از انحراف به مسیر سبز ویژه دوچرخه وارد و در حاشیه بلوار خیام واژگون شد.

سرهنگ ایزدی اظهار داشت: این حادثه به دلیل ضربه‌ای که توسط خودرو پراید به دیگر خودروی پراید در حال حرکت صورت گرفت و راننده خانم این خودرو از مسیر منحرف شد و با لوله‌های مسیر ویژه دوچرخه برخورد کرد رخ داد که منجر به واژگونی خودروی پراید شد.

وی این شائبه را که وجود مسیر ویژه دوچرخه، باعث تصادف شده، رد کرد و افزود:عامل این تصادف، مسیر ویژه دوچرخه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: محل این حادثه، حدفاصل مسیر جنوب به شمال خیام- فردوسی بود.

شهروندان با خیال آسوده تردد کنند

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تصویر منتشره شده در فضای مجازی در خصوص اصابت خودرو پراید به مسیر ویژه تردد دوچرخه به خبرنگار ما می‌گوید: این مسیر در بروز حادثه نقشی نداشته است.

مجید بخت آزما اظهار می‌دارد: روزانه شمار زیادی خودرو از کنار مسیر سبز عبور می‌کنند و بروز دو سه تصادف نمی‌تواند، ساخته شدن این مسیر را زیر سؤال ببرد.

وی می‌گوید: طبق نظر کارشناسان، عامل این تصادف، مسیر سبز ویژه دوچرخه نبوده است.

مجید بخت آزما تصریح می‌کند: این مسیر کاملاً ایمن است و علائم و تابلوهای ضروری در محل نصب شده است و شهروندان با خیال آسوده تردد کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: مسیر ویژه دوچرخه بلوار خیام در راستای توسعه حمل و نقل سبز و حفظ محیط زیست شهری توسط شورای ترافیک شهرستان مورد تأیید قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: ساخت مسیر در بخشی از پیاده روعریض بلوار خیام که برخی از شهروندان اظهار داشته‌اند، ممکن نبود و این مسیر، کارشناسی ساخته شده است.

ساخت مسیر سبز دوچرخه در دستور کار

وی یادآور می‌شود: در مشهد ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه رو مصوب شده و تا کنون بیش از ۹۰ کیلومتر آن ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بخت آزما تصریح می‌کند: با تأمین اعتبارات لازم در راستای گسترش فرهنگ حمل و نقل سبز، دیگر مسیرهای ویژه دوچرخه در سطح شهر ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.