کرج – نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: آمریکا در چارچوب برجام قصد اعمال تحریم‌های جدی‌تری را دارد تا به این وسیله ایران را به مذاکره جدید وادار کنند.

آمریکا در چارچوب برجام قصد اعمال تحریم‌های جدی‌تری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمحمدی مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، اظهار کرد: طبق برخی از نقل‌های تاریخی اول ماه صفر روز ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام است.

وی با اشاره به اینکه یزید دستور داده بود که شهر هنگام ورود کاروان اسرا آذین‌بندی شود، گفت: از مردم دعوت‌شده بود بالباس نو و شادی کننان مسیر را آماده کنند. امام سجاد (ع) و زینب (س) از روزهای اسارت در شام به‌عنوان سخت‌ترین مرحله سفر کربلا نام بردند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه یزید مجالسی ترتیب داد که به اهل‌بیت اهانت شود، گفت: اما امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) در شام بابیان حقایق و روشنگری‌های به‌موقع کربلای دیگری را به پا کردند تا جایی که یزید عقب‌نشینی کرد و کار را به گردن دیگران انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به درس‌های عاشورا، گفت: انسان موظف است در بدترین حالات و سخت‌ترین زمان‌ها دست از وظیفه برندارند و به‌موقع اقدام کند اگر اقدامات به‌موقع امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) نبود قصه عاشورا جور دیگری رقم می‌خورد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: ۶۰ سال پس  از واقعه کربلا، زید ابن علی ابن حسین به خونخواهی از امام حسین (ع) قیام کرد، کسی که فرقه زیدیه منصوب به اوست، اهل تقیه نبود و دائماً دعوت به جهاد می‌کرد شخصیتی خاصی داشت و درنهایت دوم صفر درنبردی که با بنی‌امیه داشت به شهادت رسید.  

اگر ترامپ مردم ما را تروریست می‌خواند علتش کینه‌ای است که از گذشته داردوی با اشاره به اینکه برخی به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند، گفت: مختار ابن ثقفی و سلیمان ابن برد نیز ازجمله افرادی بودند که به خونخواهی از امام حسین (ع) قیام کردند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به چهارم آبان سال ۱۳۴۳ اشاره کرد که امام خمینی (ره) علیه قانون کاپیتولاسیون افشاگری کرد و گفت: امام راحل به این قانون اعتراض کردند قانونی استعماری ک نظام سلطه برای تسلط بیشتر بر کشور قصد اجرایی‌اش را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه ادامه تفکر قانون کاپیتولاسیون را امروزه می‌بینیم و می‌شنویم، گفت: خزعبلات رئیس‌جمهوری آمریکا مصداق این مهم است. اگر ترامپ مردم ما را تروریست می‌خواند علتش کینه‌ای است که از گذشته دارد. مشکل نظام سلطه با ما موضوع علم و هسته‌ای و برجام نیست، آن‌ها از لغو قانون استعماری توسط مردم انقلابی کینه‌دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه نظام سلطه همیشه با انقلاب اسلامی ایران مشکل داشته است، گفت: دشمنان می‌دانند انقلاب اسلامی ایران در میان ملل آزاده دنیا به‌خصوص منطقه نفوذی غیرقابل‌انکار دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه از اسلام و تربیت‌شدگان این مکتب کینه‌دارند، گفت: از اینکه خواسته‌های آن‌ها در منطقه عملی نمی‌شود عصبانی هستند، دشمن می‌داند که نباید خلیج را عربی بگوید چون خلیج، خلیج‌فارس بوده و همیشه خلیج‌فارس خواهد ماند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه نظام سلطه می‌خواهد در منطقه تخم فتنه بپاشد، به طرح این سؤال پرداخت که چرا وزیر خارجه امریکا می‌گوید؛ ما به دنبال تغییر رژیم در ایران هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه دشمنان فکر می‌کنند اگر برخی داخلی‌ها با آن‌ها همسو هستند، موفق خواهند شد، گفت: این در حالی است که ملت ایران اسلامی همیشه مقابل نظام سلطه می‌ایستند و از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: رفتار دیکته شده توسط هیئت حاکم آمریکا به «ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بیان‌کننده این مسئله است که آن‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان عمل کنند و قصد دارند تحریم‌های جدید و جدی‌تری را علیه ایران اعمال کنند، البته ایران باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشد تا در دام اروپا نیفتند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا مدعی است می‌خواهد تحریم‌های جدی‌تری را علیه ایران اعمال کند، گفت: شیطان بزرگ برای تحقق خواسته‌اش مدعی شده که با اتحادیه اروپا و متحدانش به جمع‌بندی رسیده است. آن‌ها در چارچوب برجام قصد اعمال تحریم‌های جدیدی دارند تا به این وسیله ایران را به دوره دیگری از مذاکرات وادار کنند و موضوعات مربوط به منطقه، سلاح‌های موشکی و مسائل حقوق بشری را حل کنند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین بار مواضع نظام را در برابر آمریکا بیان کرده‌اند، گفت: ما نیز عرض می‌کنیم، ما فرزندان امامی هستیم که فرمود؛ آمریکای جهان خوار باید بداند که ملت عزیز و رهبری تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دودست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبری دوباره تذکر داده‌اند که باید به اقتصاد درون‌زای خود توجه داشته باشیم، گفت: ما وقتی رجزخوانی آمریکا و متحدانش را می‌بینیم باید اهتماممان نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر از گذشته شود. عزت، اقتدار و امنیت ملی همچنین پیشرفت همه‌جانبه ما درگرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بیست و نهم مهرماه مزین به نام صادرات است، به طرح این سؤال پرداخت که سهم صادرات در اقتصاد کشور چه میزان است، وضعیت واردات چگونه بوده و بیشتر چه محصولاتی را وارد کرده‌ایم.

وی خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: به سخنان رهبری در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه کنید.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه رهبری در سخنرانی فرمودند مردم در کار و تولید دخالت داده شوند، گفت: در استان البرز فضا برای کار و تولید مناسب است امیدواریم مسئولان برای تحقق این مهم تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در حوزه اقتصاد فرمانده و جهادگر می‌خواهیم، گفت: کار اقتصادی کار مردمی است، مردم باید وارد میدان شوند تا جامعه از رکورد نجات پیدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: برخی مواقع می‌بینیم که مسئولان نمی‌دانند که چه‌کار می‌کنند برخی حرفه‌ای که زده می‌شود متناقض است به‌ویژه این تناقض را در وضعیت ایجاد اشتغال می‌توان دید.

هم پرسی اقلیم کردستان عراق با شکایت مواجه شد

وی با اشاره به اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند که در شش ماه نخست سال یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرده‌ایم، گفت: این در حالی است که مسئول دیگری می‌گوید؛ در طول سال نمی‌توانیم بیش از ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: بهتر است مسئولان بجای صحبت وارد میدان عمل شوند، برنامه ارائه کنند و از دستگاه‌ها بخواهند که فعالانه عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه هم پرسی اقلیم کردستان عراق با شکایت مواجه شده است گفت: اسراییل به فکر کردستان مستقل بود تا در کنار ایران حیات خلوتی برای خودش ایجاد کند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفته توهمات باطل و خیالات خام اسراییل از بین رفت و به فضل پروردگار اقتدار جبهه مقاومت بیشتر از گذشته شد.

مسئله تهدید نسل مسئله‌ای جدی است

وی در بخش دیگری با اشاره به هفته استاندارد، گفت: رعایت قوانین برای راحتی زندگی است باید همه همکاری کنند و از کالاهای مورد تائید و استاندارد استفاده کنند زیرا رعایت استانداردها یک امر مهم در زندگی بشر است.

خطیب جمعه کرج گفت:  دشمن با تمام توان در حال طرحی است که نسل مسلمان توسعه پیدا نکند و برای این کار از همه حیله‌ها استفاده می‌کند، یکی از این حیله‌ها دست‌کاری در مواد غذایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: مسئله تهدید نسل مسئله‌ای جدی است. اگر زمان تولید نسل مولد از بین برود نمی‌توانیم از برای تولید نسل از کشور بیگانه نیرو بیاوریم به همین دلیل رهبری تعبیر به جهاد فرزند آوری کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: باید هوشیار باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

منبع: البرز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.