ایلام- امام جمعه ایلام گفت: اخطار حکیمانه رهبر معظم انقلاب به شیطنت‌های جدید آمریکا پیرامون برجام اتمام حجت به مسؤولان بود.

اخطار حکیمانه رهبری به شیطنت‌های آمریکا اتمام حجت برای مسؤولان بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مقامات آمریکا ایران را به واسطه فعالیت‌های موشکی مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند مسئله اساسی بی‌اعتمادی آمریکا و ماهیت فریبکارانه این کشور است، آمریکایی‌ها بارها در حین مذاکره از این پروژه فریبکارانه خود نسبت به ایران استفاده کرده‌اند و در حین مذاکرات تلاش داشته تا نظم مورد نظر خود که تغیر نظام انقلاب اسلامی و به نوعی پیوند به اصطلاح با غربی‌ها میانه روی داخلی در ایران ایجاد کنند.

* آمریکا از گردش پولی مالی بانک‌های ایران ممانعت کرد

وی ادامه داد: آمریکا تلاش کرد تا از گردش پولی مالی بانک‌ها ممانعت ورزد و مانع از حل شدن مشکلات بانکی و تعاملات مالی ایران با نظام بانکی بین‌المللی شوند و نمونه بارز آن جلوگیری از فروش هواپیمای ایرباس و بوئینگ است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آمریکا با مانع تراشی در برقراری اتصالات بانکی نظام بین‌المللی جنگ اقتصادی علیه ایران را کلید زد، گستاخی و عصبانیت رئیس جمهور آمریکا ناشی از شکست‌های منطقه‌ای آمریکا است.

لطفی تصریح کرد: آمریکا سال‌هاست تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده است و به همین دلیل ترامپ سخنگوی سیاست‌های آمریکا و دوستان و همکاران منطقه‌ای خود خصوصا رژیم آل سعود است.

* موفقیت سپاه در شکست و نابودی داعش ترامپ را آشفته کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: موفقیت جبهه مقاومت به خصوص سپاه پاسداران  در سوریه و عراق آمریکا را آشفته کرده است و باعث شد تا ترامپ صحبت‌های بی اساس ارائه کند.

وی ادامه داد: آمریکا به خوبی می‌داند نقش بی‌بدیل سپاه در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه مثال زدنی است و سپاه ضربات کوبنده‌ای بر داعش در عراق سوریه و لبنان وارد کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سپاه پاسدران مردمی‌ترین و محبوب‌ترین نهاد انقلاب و یادگار معمار کبیر انقلاب است.

لطفی تصریح کرد: قدرت بی‌بدیل سپاه در عرصه‌های دفاعی برکسی حتی آمریکا پوشیده نیست، سپاه یکی از ارکان قدرت دفاعی و ملی ایران و قدرتمندترین نیروی نظامی در منطقه است و علت اصلی دشمنی آمریکا با سپاه به خاطر سیلی خوردن آمریکا در منطقه از سپاه و مسئله داعش است.

* ورزش‌های سالم یکی از عوامل آرامش روح و روان در زندگی روزمره جامعه است

خطیب جمعه ایلام گفت: نخستین و مهمترین ویژگی یک ورزشکار ایمان و تقوی است همان ملاکی که باعث برتری یک انسان به انسان‌های دیگر میشود و با این ویژگی انسان نزد خدا گرامی داشته می‌شود و آنچه اسلام می‌خواهد دو قدرت است، یکی قدرت بدنی و جسمانی و دوم قدرت روحی بوده و هردو توامان اثر بخش است.

وی ادامه داد: ورزش یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است، ورزش از جمله تفریحات  سالم و شیرین در زندگی روزمره انسان است.

امام جمعه ایلام گفت: سلامتی میوه ورزش است و در اهمیت سلامتی پیامبر فرمودند هر که تنش سالم است جهان طبق مراد اوست.

* اخطار حکیمانه رهبر انقلاب به شیطنت‌های جدید آمریکا پیرامون برجام اتمام حجت به مسؤولان بود

لطفی تصریح کرد: اخطار حکیمانه رهبر انقلاب به شیطنت‌های جدید آمریکا پیرامون برجام اتمام حجت به مسؤولان بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در مقابل رفتار خصمانه  رئیس جمهور تازه کار آمریکا در قبال برجام باید مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور هیچگاه به آمریکا اعتماد نکنند.

وی ادامه داد: آمریکا با نقص مکرر برجام  تحریم‌های ظالمانه و بیشتر و شدیدتر علیه ملت ایران اعمال کرد، موضع‌گیری شجاعانه قاطع و کوبنده رهبری نسبت به مواضع ابلهانه رئیس جمهور آمریکا بسیار حکیمانه بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر بنا باشد که برجام به شکل یک سویه نقص شود باید رفتار متقابل با مواضع انقلابی و کوبنده باشد، نقش اتحادیه اروپا در قبال برجام هماهنگی در اصول سیاست خارجی خود با آمریکا و اتخاذ تصمیم واحد در تضعیف توان دفاعی در منطقه ایران است.

* شهید مصطفی خمینی نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب داشته است

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: شهید حاج آقا مصطفی خمینی علاوه بر مقام علمی فقهی و زهد و پارسایی یکی از پیشکسوتان انقلاب والد گرامیشان امام خمینی است.

وی اضافه کرد: شهید حاج آقا مصطفی خمینی از ابتدای نهضت امام راحل وارد فعالیت‌های سیاسی شد و پس از دستگیری امام خمینی در قیام 15 خرداد رهبری را به دست گرفت و در غیاب امام امت مشعل فروزان انقلاب را با تدبیر و شجاعت روشن داشت و در واقع مهمترین اقدام وی نگه داشتن نهضت امام بود و او پیام‌ها  و اعلامیه‌های امام را به ایران و سایر کشورها  ارسال می‌کرد.

لطفی تصریح کرد: حاج آقا مصطفی اخبار نهضت امام را به اطلاع امام می‌رساند و در نجف هم منزل حاج آقا مصطفی ماوای و محل رفت و آمد انقلابیون و شخصیت‌هایی بود که از ایران و سایر کشورها برای دیدار امام می‌آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اداره بیت امام در نجف اشرف هماهنگ سازی روحانیون با سایر مبارزان بر عهده ایشان بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.