دیشموک- با حضور مسئولین دیشموکی و اهالی روستای لاوه پاتل، زمین یک هزار متری اهدایی از سوی «اقلیما» از اهالی روستا برای احداث مسجد کلنگ زنی شد.

کلنگ احداث مسجدی در روستای لاوه پاتل دیشموک بر زمین خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با حضور حجت الاسلام شیخ علی اکبر آوند امام جمعه، حسن امیریان بخشدار، قاسم جعفری رئیس شورای شهر دیشموک و  مسئولان و اهالی روستای لاوه پاتل دیشموک زمین هزار متری اهدایی از سوی سیف الله اقلیما از اهالی روستا برای احداث مسجد کلنگ زنی شد.

روستای لاوه پاتل در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر دیشموک و دارای ۹۰خانوار است که براساس سرشماری سال گذشته دارای جمعیتی ۴۰۰ نفره است.

گفتنی است که این روستا پیش از این دارای مسجدی بوده ولی به دلیل فاصله زیاد خانه ها از یکدیگر، مردم خواستار احداث مسجدی دیگر در روستا بودند.

سیف الله اقلیما خیر اهدا کننده این زمین هدف خود را جلب رضایت اللهی و خدمت به اهالی منطقه لاوه پاتل در جهت گسترش برنامه های فرهنگی مذهبی عنوان کرد.

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در حاشیه مراسم کلنگ زنی این زمین با بیان اینکه خداوند نیت خیر این اقدام خوب را با عظمت شمرده است، گفت: از خیر اهداء کننده این زمین صمیمانه قدردانی می کنیم.

امام جمعه دیشموک با اشاره به افتتاح چهار مسجد در ماه محرم در بخش دیشموک گفت: مسجدسازان خیر اصفهانی موسسه الزهرا (س) در ساخت سه مسجد مساعدت کردند.

امام جمعه دیشموک  از آقای علوی فر از سادات خیر روستای «کلات» دیشموک که در بنای یک مسجد دو طبقه و بزرگترین مسجد روستایی دیشموک اقدام کرده است، قدردانی کرد.

حجت الاسلام راوند از اهداء زمین توسط اهالی روستاهای رودسمه در دیشموک هم خبر داد و گفت: برخی روستاهای دیشموک از جمله بناری، دشتک و مورخانی و بیش از ۱۵ روستای بزرگ دیشموک فاقد مسجد هستند که امید است در جهت رفع این معضل گام های خوبی برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.