یزد- مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: بر اساس بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ،ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری،تمامی محصولات تولید داخل می بایست تحت پوشش استاندارد قرار گیرند ،ضمن آن که نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد باید اقدامات اساسی و با برنامه صورت پذیرد.

تمامی محصولات تولید داخل باید تحت پوشش استاندارد قرار گیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی در مراسم گرامی داشت روزجهانی استاندارد اظهارداشت: در کنار توسعه استاندارد های اجباری و تشویقی،خوداظهاری واحدهای صنعتی نسبت به تولیداتشان بر اساس هرنوع استانداردی اعم از کارخانه ایی و غیره باعث گسترده تر شدن  چتر استاندارد بر سر محصولات بیشتری خواهد شد.

رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت استان یزد نیز در این مراسم گفت: استاندارد دارای قانونی است که بیش از ۹۰ سال از عمر آن میگذرد و به نظر می رسد که با وجود این پشتوانه محکم ونیز همت مضاعف واحد های تولیدی و خدماتی ،کشور ما خواهد توانست به افق های روشن تری در خصوص استاندارد و کیفیت دست یابد.

سید علی اکبر کلانتر افزود: در خصوص توسعه استاندارد ها و افزایش کیفیت باید به یاری مسئولین استاندارد شتافت وکمک رسان آن ها  در این امر خطیر بود.

 مدیر کل دفتر صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران نیز در ین مراسم گفت: طراح پوستر روزجهانی استاندارد امسال ،با عنوان استاندارد ها شهرها را هوشمند تر میکند یک جوان ایرانی بوده است که این موضوع بسیار مایه افتخار تمامی ایرانیان عزیز می باشد.

پیمان پیرایش افزود: هر سال سازمان بین المللی استاندارد ،طراحی پوستر روز جهانی استاندارد را در میان کشورهای عضوبه مسابقه می گذارد وسپس از میان طرح های دریافتی، یک طرح را به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد ،انتخاب و در تمامی کشورهای عضو ،منتشر میکند. این پوستر،کاری از رضا رحیمیان بوده است، که این موفقیت جهانی را به ایشان تبریک می گوییم.

مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان یزد نیز در مراسم گرامی داشت روز جهانی استاندارد گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید به مراتب قوی تر از وضع موجود باشد ،چرا که در صورت بررسی عملکرد کشور های توسعه یافته ،می توان به این نکته رسید که،یکی از دلایل پیشرفت آنان اهمیت، دادن به همین موضوع بوده است.

اکرم فداکار افزود: ماندن ودرجا زدن در یک فناوری و منحصر شدن به آن ما را از پیشرفت های روز دنیا بازمی دارد ، ضمن این که به مرور زمان سهم خود را از بازار و تجارت در داخل و خارج از دست خواهیم داد.

در انتهای مراسم از  سه واحدتولیدی  نمونه استان با اهدائ لوح تقدیر و تندیس، ازشش واحد تولیدی برگزیده دیگر  با اهدائ لوح تقد یرو از دو واحد تولیدی دیگر که در زمینه فرآورده های دام و طیور ، نشان استاندارد حلال گرفته بودند،تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.