ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی، مدیریت ترافیک در جاده های ایلام و منتهی به مرز مهران، ضروری است.

ضرورت مدیریت ترافیک جاده های ایلام در ایام اربعین

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه در صورت مدیریت ترافیک در مسیرهای منتهی به استان ایلام و شهر مهران، جاده های این استان دو برابر حجم تردد زوار، ظرفیت دارند، اظهارداشت: جاده های جایگزین همچون جاده قدیم ایلام – صالح آباد و ملکشاهی – مهران از مسیر ترشابه بهسازی شده و آماده عبور خودروهای زائران است.

وی با اشاره به اینکه پل دوم ترشابه در حال نصب است و آسفالت ۵ کیلومتر از گردنه صعب العبور آن نیز آغاز شده است، افزود: در نقاط حادثه خیز این مسیر که یکی از اصلی ترین مسیرهای جایگزین به سمت مهران است، خاک ریز مناسب ایجاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به انجام عملیات های راهسازی و راهداری در تمامی مسیرهای مواصلاتی از ورودی استان تا مرز مهران به طول  ۱۲۰ کیلومتر، بیان داشت: ۵۶ کیلومتر از این مسیر ۴ خطه شده و عملیات ۴ خطه شدن ۳۰ کیلومتر آن نیز در مسیر ایلام – مهران در حال اجراست.

سیدکمال الدین میرجعفریان عملیات راهسازی در منطقه کنجانچم را بعلت شرایط محیطی و کوهستانی بودن آن بسیار سخت و زمانبر توصیف کرد و ادامه داد: باند رفت این قطعه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته و باند برگشت نیز به همین میزان پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر عملیات راهسازی در این نقطه حساس در چند شیفت در حال انجام بوده و پیچ های نقاط حادثه خیز آن، بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه تونل قلاجه نیز آماده بهره برداری است، افزود: سیستم روشنایی، آسفالت و خط کشی آن به اتمام رسیده و تنها سیستم تهویه در این تونل نصب نشده است و در صورت حجم بالای ترافیک و نیاز به استفاده از این تونل، این مسیر بر روی زوار باز شده و رانندگان و زوار می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تأکید بر مدیریت ترافیک در ایام اربعین در مسیرهای مواصلاتی استان، خاطرنشان ساخت: در صورت مدیریت صحیح، جاده های ایلام دو برابر ظرفیت پیک بار اربعین، گنجایش تردد خودرویی را دارد و با استفاده از مسیرهای جایگزین می توانیم شاهد ترافیک روان و بدون گره ترافیکی در ایام اربعین امسال باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.