۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 569720

یزد- شهروندان یزد در گفتگو با روزنامه قدس از مشکلات موجود در استان یزد گفتند.

حرف مردم

برخی صاحبان خودروهای یخچال‌دار با توقف در حاشیه معابر شهر، به عرضه غیربهداشتی ماهی اقدام می‌کنند. این تخلف از دید کارشناسان بهداشتی دور مانده است؛ در حالی که آنها مسئولیت دارند ضمن برخورد با متخلفان، مردم را نیز از مشکلات بهداشتی مصرف این ماهی‌ها مطلع سازند تا فریب حراج و عرضه ارزان‌قیمت ماهی را نخورند.

بعضی از مدارس شهر در حاشیه خیابان‌های اصلی قرار دارند، اما پله برقی یا آسانسور برای دسترسی دانش‌آموزان به طرف دیگر خیابان وجود ندارد. ازاین‌رو حضور ماموران راهنمایی‌ورانندگی برای کمک به هدایت دانش‌آموزان به سمت دیگر خیابان لازم و ضروریست، بسیاری از رانندگان به خط‌کشی عابرپیاده در مقابل مدارس بی‌اعتنا هستند که باعث بروز حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان می شود.

در کوچه‌های شهرک رزمندگان، شاهد زندگی سگ‌های ولگرد در زمین‌های نیمه‌ساز و نساخته هستیم که در محیط زندگی مردم تردد می‌کنند. صدا و زوزه آنها هر شب در ساعتهای مختلف بسیار آزاردهنده و برای کودکان ترس‌آور است. تردد سگ‌ها در کوچه‌ها حتی در ساعات روز هم مشاهده می‌شود و برای کودکان بسیار خطرناک است. مسئولان باید به این وضعیت رسیدگی کنند؛ چراکه هم مشکلات بهداشتی دارد و هم برای سلامت شهروندان خطرناک است.

نصب جداکننده‌های ترافیکی در وسط خیابان آیت‌الله کاشانی، باعث می‌شود ترافیک این خیابان به‌درستی مدیریت شود. لازم است که این روند تا انتهای خیابان و حتی در سایر خیابان‌های شلوغ و کم‌عرض ازجمله خیابان امام‌خمینی(ره) و دهم فروردین به‌صورت کامل اجرا شود.

برخی رانندگان تاکسی با توقف‌های طولانی‌مدت در ایستگاه‌ها ازجمله میدان‌های مجاهدین و ابوذر، از جابه‌جایی مسافران خطی پرهیز می‌کنند و تنها در انتظار مسافران دربستی هستند و به وظیفه خود برای جابه‌جایی مسافران در نقاط مختلف شهر، عمل نمی‌کنند.
 
در روزهای عزاداری ماه محرم وصفر، شاهد هستیم که پس از پذیرایی، ظروف یکبارمصرف بی‌محابا در خیابان‌ها و معابر رها می‌شوند. کاش عزاداران حسینی به این مسئله مهم توجه بیشتری کنند و از آلودگی محیط شهر در این ایام خودداری نمایند.

این روزها در بین شهروندان یزدی، به‌ویژه در شبکه مجازی، شاهد معرفی افرادی با عناوین متخصص طب سنتی هستیم که نه‌تنها دراین زمینه تخصصی ندارند، بلکه اصلا پزشک هم نیستند و بدون دانش و تنها بر اساس تجربیات، به تجویز دارو و اقدامات درمانی بر اساس طب سنتی، اقدام می‌کنند.این افراد با دادن نوبت‌های ویزیت طولانی‌مدت، بازار فعالیت خود را گرم می‌کنند. در ضمن دلالانی نیز  متولی نوبت‌دهی و ویزیت بیماران برای این افراد سودجو هستند که اصلا وجاهت قانونی ندارند.


 خیابان کاشانی بسیار شلوغ و پرتردد است و بسیاری از شهروندان برای انجام امور روزمره خود، اجازه پارک‌های دوبل را به خود می‌دهند و مسیر را برای تردد سایر رانندگان، مسدود می‌کنند. افزایش پارکینگ هم به‌صورت رایگان و هم با مشارکت سرمایه‌گذاران در این خیابان بسیار لازم و ضروری است. شهرداری باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

مردم منطقه شهرک رزمندگان به بازار عرضه میوه‌وتره‌بار، مدرسه، فضای فرهنگی، پارک و فضای سبز نیاز دارند. به‌رغم توجه به این نیازها در مراحل آماده‌سازی شهرک، کسی مسئولیت ایجاد این کاربری‌ها را متقبل نمی‌شود. اکنون تنها بهره‌برداری مردم از زمین‌های افتاده در اطراف شهرک، انتشار آلودگی محیط زندگی است. با باز گذاشتن پنجره‌ها، خاک بسیاری به محیط زندگی وارد می‌شود؛ درحالی‌که اگر این کاربری‌ها ایجاد شود، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

دستگاه‌های متولی ورزش‌های همگانی باید برای تقویت ورزش همگانی در پارک‌های شهر تلاش بیشتری کنند. تعداد شهروندان یزدی برای ورزش در پارک‌ها رو به افزایش است و باید از این ظرفیت برای گسترش ورزش‌های همگانی استفاده کرد. لازم است که تعداد وسایل ورزشی در تمام پارک‌های شهر به ویژه پارک‌های محل برگزاری ورزش‌های همگانی افزایش یابد تا فرصت ورزش کردن برای همه علاقمندان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.