قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: مرجعیت در عراق نقش بسیار مهمی دارد که باید این نهاد تقویت و حفظ شود.

نهاد مرجعیت در عراق باید حفظ و تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، سردار رحیم‌صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه در این دیدار با تقدیر و تشکر از خدمات سپاه پاسداران در حفاظت از تمامیت ارضی و امنیت کشور بیان داشت: امیدواریم همه زحمات شما به بهترین وجه به ثمر بنشیند و این نظام به همت شما عزیزان تا ظهور صاحب اصلیش از هر خطری محفوظ بماند.

وی در ادامه با تسلیت ماه عزای سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: شعار رسمی ما در ایام ماتم سالار شهیدان(ع) یعنی «أعظم الله اجورنا و اجورکم» دارای یک پیام مهم حماسی نیز برای ما هست؛ در جمله دوم این دعا عرض می‌کنیم خدای سبحان آن توفیق را به ما بدهد که ما خونبهای حسین بن علی(ع) را بگیریم.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در حقیقت این دعا طلب ایثار و شهادت است، در این دعا می‌گوییم پدر ما را شهید کردند لذا این حق مسلّم ماست که خونبهای حسین بن علی(علیه السلام) را بگیریم، نه چون امام ماست، بلکه چون پدر ماست و ما فرزندان اوییم چراکه وجود مبارک پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) رسما اعلام کردند هر کس که به دنیا می‌آید بالأخره شناسنامه او را پدر و مادر او تأمین می‌کنند، اما وقتی بالغ شد خودش باید شناسنامه خودش را بگیرد و ما حاضریم شما را به فرزندی قبول کنیم، بیایید فرزندان ما بشوید «أنا و علی أبوا هذه الامّة». این پیام عاشوراست، سخن از امامت و امّت نیست، سخن از پدری و فرزندی است، در حقیقت شیعه، فرزند حسین بن علی(علیه السلام) است.

وی افزود: همه عزیزان سپاهی برای ما عزیز هستند و برای همه این عزیزان دعا می‌کنیم لکن لحظه‌ای نیست که به یاد قاسم سلیمانی بیفتیم و او را دعا نکنیم چرا که قاسم سلیمانی و امثال او با همه وجود این دعا را باور کردند که ما تنها شیعه حسین به علی(علیه السلام) نیستیم بلکه فرزند او هستیم و باید خونبهای او را بگیریم! و این باور به لطف الهی، ایران، عراق و سوریه را حفظ کرده و این روحیه باید همواره زنده بماند.

این مفسر قرآن کریم به نقش مهم مرجعیت در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: مرجعیت در عراق نقش بسیار مهمی دارد که باید این نهاد تقویت و حفظ شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی به حوادث اخیر اقلیم کردستان عراق اشاره کردند و تصریح داشتند: باید به مسئولین کردستان عراق متذکر شد که آل سعود، اسرائیل و آمریکا، غده سرطانی بدخیمی هستند که آنها را در جهت تامین منافع خود می خواهند و هرگز قابل اعتماد نیستند و خداوند نیز در قرآن کریم می فرماید دشمن هر لحظه در فکر توطئه و نقشه علیه شماست و هرگز قابل اعتماد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.