تبریز- رئیس خانه معدن استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان را معدنکاران تشکیل می‌دهند، گفت: سالانه از معادن استان ۲۰ میلیون تن ذخایر معدنی استخراج می‌شود.

استخراج سالانه ۲۰ میلیون تن ذخایر معدنی از معادن آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین، نصیر نوری عصر امروز در سی و چهارمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: استان از لحاظ ذخایر معدنی رتبه نخست کشوری و از لحاظ استخراج این ذخایر رتبه دوم کشوری را داراست.

وی تصریح کرد: سالانه از معادن استان ۲۰ میلیون تن ذخایر معدنی استخراج می‌شود در حالیکه این میزان فقط نصف ظرفیت معادن استان است و ظرفیت استخراج اسمی پروانه‌های بهره‌برداری ۴۳ میلیون تن است.

رئیس خانه معدن استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: بسیاری از مفاد قانون معدن به درستی اجرایی نمی شود به عنوان مثال ماده ۱۹قانون معدن برای رفع معارضین و مزاحمین معادن به درستی اجرایی نمی شود و خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با معارضین معادن هستیم و اجرای چنین قانونی که مصوب مجلس است نیازمند حکم قضایی نیست.

نوری افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان را معدنکاران تشکیل می‌دهد و باید با اجرای صحیح قانون معدن از معدنکاران حمایت کنیم.

لازم به ذکر است؛ بررسی پیشنهادهای حقوقی شورا در خصوص اجرای ماده ۱۹ قانون معادن، پیشنهادهای تشکل‌های معدنی استان، پیشنهاد اصلاحی در خصوص تعرفه شرکت‌های خدمات‌رسان، پیشنهاد اجرایی شدن مفاد مندرج در مواد ۱۴ و ۱۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مرتبط با معرفی شدن مسوول بهبود محیط کسب و کار از سوی دستگاه‌ها در استان، طرح موضوع راه‌اندازی سامانه دادور و پیشنهاد اصلاحی در خصوص دستورالعمل نحوه ارائه پیشنهادهای قیمت از سوی پیمانکاران از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.