ساری- استاندار مازندران با تاکید بر تلاش برای توسعه اشتغال در جامعه، گفت: تولیدات صادرات محور در مازندران تقویت شود.

تولیدات صادرات محور در مازندران تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران اظهار داشت:کمیته امداد استان از نهادهای مقدس در کشور بوده که در زمینه رفع فقر اقدامات خوبی در جامعه انجام داده است.

وی افزود: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش شد در استان از فرصت‌های ایجاد اشتغال حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

فلاح بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های مختلف در استان جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان در استان تشکیل تا بتوانیم موانع را رفع کنیم و گامی در جهت رونق اقتصادی برداریم.

استاندار مازندران با اشاره به روز ملی صادرات، گفت: تولیدات صادرات محور نقش مهمی در پویایی اقتصاد جامعه دارند که باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه شود.

فلاح افزود: باید تصدی‌گری‌ها را کاهش و موانعی که در مسیر توسعه هستند را با کمک بخش خصوصی از میان برداریم که باید همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تلاش کنند و مسیر را هموار کنند.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۰.۸ بود که تابستان امسال به ۹.۵ رسیده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

فلاح افزود: در زمینه طرح تکاپو، سندجامع گردشگری باید با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی پیگیری و اگر نیاز به اصلاح بود تا یک ماه دیگر اصلاح شود.

استاندار مازندران گفت: فارغ التحصیلانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند می توانتد با استفاده از طرح و تسهیلات اشتغالزایی در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات به کارآفرینی و ایجاد شغل بپردازند.

معاون اقتصادی استاندار مازندران نیز گفت:عملکرد کمیته امداد و بهزیستی استان در اجرای تبصره ۲۶ قانون بودجه مناسب بود و عملکرد خوبی داشتند.

حسن خیریان‌پور افزود: امسال با توجه به افزایش مسمتری افراد تحت پوشش ممکن است دریافت تسهیلات کاهش یاید که باید این نهادهای حمایتی تلاش مضاعف تری جهت اعطای وام و تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: از سهمیه ۱۳۰ میلیاردی استان تاکنون ۳۶.۶ درصد به مرحله پرداخت رسید که امیدواریم تا پایان آذر با همکاری بانک‌های عامل به ۱۰۰ درصد برسانیم.

خیریان‌پور گفت: از ۸۷ میلیارد تومانی که امداد کشور برای استان ابلاغ کرد، ۶۹ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان ابلاغ شد که استان آمادگی جذب کامل مابقی اعتبارات را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز گفت: در غرب استان کشاورزی از بین نرفت بلکه ساخت و ساز بیشتر شد که در چهار سال گذشته تلاش شد با جدیت جلوی ساخت و ساز گرفته شود.

دلاور حیدرپور افزود: فعالیت کشاورزی از زراعت برنج به باغ کیوی و پرتقال و مرکبات تغییر پیدا کرد. ساماندهی ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.