کرمانشاه- فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: زائرسرای بزرگ شهرستان حمیل به منظور اسکان زائران اربعین حسینی امروز افتتاح شد.

به گزارش قدس آنلاین، افشین کریمی در گفت‌وگویی از افتتاح زائرسرای شهرستان حمیل به منظور اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: این زائرسرا با زیربنای۳۰۰ مترمربعی و اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ظهر امروز افتتاح شد.

فرماندار اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه همچنین صبح امروز میدان ورودی شهر حمیل با نام مبارک امام حسین(علیه‌السلام) افتتاح شد گفت: میدان  ورودی شهر حمیل در زمینی به مساحت ۳۰۰۰  متر مربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در طول مدت کمتر از ۶ ماه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این میدان نقش به سزایی در کنترل ترافیک و تردد روان در این شهر خواهد داشت بیان کرد: در شهر اسلام‌آباد غرب تاکنون ۳ موکب برپا شده و در شهر حمیل پنج موکب بزرگ برپا شده است.

کریمی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات و امکانات برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی مهیا شده است اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی همه تکمیل شده و در تمامی مدارس و مساجد آمادگی اسکان زائران اربعین حسینی را داریم.

وی با اشاره به اینکه تمام زائرانی که قصد خروج مرز را چه از خسروی و چه از مهران دارند باید از شهرستان اسلام‌آباد غرب عبور کنند عنوان کرد: در سال گذشته ۱.۵ میلیون زائر از این شهرستان تردد کردند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین حدود زائر از شهرستان تردد کنند.

فرماندار اسلام ‌آباد غرب با اشاره به اینکه در داخل شهر اسلام‌آباد غرب در دو نقطه جدید سرویس بهداشتی در حال ساخت است افزود: از لحاظ امنیت نیز امسال مشکلی نخواهیم داشت و موضوع ترافیک از سوی پلیس راهور به طور جدی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه موکبها آمادگی پذیرایی روزانه صبحانه، نهار وشام را به زائران اربعین حسینی دارند بیان کرد: مجتمع رفاهی شهر اسلام‌آباد غرب دارای پارکینگ و آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در این زمینه است.

کریمی با اشاره به اینکه از تمامی ظرفیتهای شهرستان برای رفاه حال زائرین بهره‌برداری خواهد شد افزود: در همین راستا علاوه بر پنج موکبی که در شهر اسلام‌آباد غرب و حمیل برپا خواهد شد در صورت نیاز از مساجد، حسینیه‌ها،نمازخانه‌ها ،خوابگاه و میهمان‌سرای ادارات برای اسکان زائرین ابا عبدالله استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دربحث امنیت و ترافیک هم تمهیدات لازم برای این ایام اندیشیده شده است بیان کرد: مردم این شهرستان در سالهای گذشته به شکل قابل قبولی از زائرین استقبال و با کمک به موکبها از زائرین امام حسین(علیه‌السلام) پذیرایی کردند و به طور قطع امسال هم این حضور چشمگیرتر خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.