سرمربی برکنار شده تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان، بازیکن‌سالاری را دلیل اصلی برکناری‌اش دانست و گفت: برخی ملی‌پوشان غیرقابل کنترل شده‌اند.

افضل: فکر نمی‌کردم اخراج شوم/ بازیکن سالاری در گیتی پسند بیداد می کند

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان دیروز (شنبه) در آخرین بازی نیم فصل اول در خانه مقابل تاسیسات دریایی باخت و به رتبه سوم سقوط کرد. باشگاه گیتی‌پسند به دنبال این باخت، علی افضل را از هدایت گیتی‌پسند کنار گذاشت و بازیکنان را هم جریمه کرد.

علی افضل درباره برکناری از هدایت تیم فوتسال گیتی پسند، پشت پرده این تصمیم را افشا کرد:

* آقای افضل! آیا پیش از برکناری، اولتیماتومی به شما داده شده بود؟

اولتیماتومی به من نداده بودند و خودم هم فکرش را نمی‌کردم که اخراجم کنند. بعد از بازی به خانه آمدم و متوجه شدم که هیات مدیره باشگاه تشکیل جلسه داده و مرا کنار گذاشته‌اند. دیروز (شنبه) بازی خوبی انجام دادیم و بسیار بهتر از حریف بودیم اما تاسیسات دریایی از تک موقعیتش استفاده کرد و نیمه اول به گل رسید. بعد از این گل، بازیکنان با استرس بازی را دنبال کردند.

* اخراج شما با توجه به نتایج گیتی‌پسند و زمان باقی مانده تا پایان نیم فصل، عجیب به نظر می‌رسد.

به هر حال باشگاه این تصمیم را گرفته و طبیعی است که به دنبال نتیجه‌ باشد. ماشاءالله همه در گیتی پسند کارشناس هستند. صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود و یکسری با خود من مشکل دارند. کاری به باشگاه ندارم. یکسری در اصفهان با من مشکل داشتند و دشمن زیاد داشتیم. با این حال این تصمیم گرفته شده است و من به نظر باشگاه احترام می‌گذارم. امیدوارم که مربی بعدی موفق باشد اما آرزو می‌کنم هر مربی که می‌آید، مشکلاتی را که برای من درست کردند برایش درست نکنند.

* این مشکلات از جانب باشگاه ایجاد شده بود؟

خیر؛ تمام امکانات از سوی باشگاه قرار گرفته شده بود اما اگر می‌خواستم کار کنم، باید اصول خودم را زیر پا می‌گذاشتم. یکسری خواسته‌های غیر اصولی از من داشتند که از داخل باشگاه نبود. فکر می‌کنم که مقام سومی جام جهانی به فوتسال ما ضربه زد.

* برکناری شما چه ارتباطی به مقام سومی تیم ملی دارد؟

ارتباط زیادی دارد اما نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم، چون ممکن است که یکسری ناراحت شوند.

* با بیان این موضوع مربیان و بازیکنان تیم ملی را متهم می‌کنید.

کاری به مربیان تیم‌ ‌ملی ندارم. غیر از مربیان، آنهایی که سری در سرها در آورده‌اند، برای مربی، بازیکنان و باشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند. متاسفانه بازیکن سالاری در گیتی پسند بیداد می‌کند و من هم اصولم را زیر پا نمی‌گذارم. بازیکن باید کار خودش را انجام دهد و خواسته‌های مربی را در زمین پیاده کند.

* به نظر می‌رسد اختلاف‌ قدیمی شما با اصغرحسن‌زاده، پشت‌پرده ماجرای برکناری باشد.

به هر حال هر کسی به فکر منافع خودش است و دیگر معرفت و مردانگی تمام شد. اصغر حسن‌زاده برادرش را بیاورد؛ هیچ مشکلی ندارد (ایسنا: محسن حسن‌زاده گزینه جانشینی افضل است). به هر حال کارهایی که ما می‌کردیم باب میل آقایان نبود. اما بدانند که فوتسال تمام می‌شود و علی افضل شاید باشد یا نباشد. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. روزی حسین شمس سرمربی این تیم بود و رفت و بعد از آن من آمدم و من را هم کنار گذاشتند اما مردانگی تمام شد. باید راه دیگری را در پیش گرفت. خودم راه را اشتباهی آمدم و مقصر خودمم.

* پیش از شروع فصل، هشدارهایی به شما نسبت به حضور مخالفانتان در گیتی‌پسند داده می‌شد اما توجه نکردید.

از ابتدای فصل، مشکلی پیش نیامد و کار خوب پیش می رفت اما این اواخر یکسری اتفاقات به وجود آمد. به اعتقادم مشکل از این شخص نیست بلکه افکاری است که باعث شده شخصیت او به وجود بیاید. یکسری از بازیکنان زمانی که از آنها تعریف و تمجید می‌شود، غیر قابل کنترل می‌شوند و منِ مربی نمی‌توانم از پس بازیکن برآیم. باید حواسمان جمع باشد تا اگر بازیکنانی در تیم مشکل ایجاد می‌کنند، تعریف و تمجید بی‌خود از او نکنیم. برای خودم تجربه خوبی بود تا از این پس به برخی از افراد، بیش از حدشان بها ندهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.