گچساران- اولین هنرستان تخصصی تربیت بدنی دخترانه کهگیلویه و بویراحمد و نخستین سالن تخصصی حرکات اصلاحی بدنسازی جنوب کشور در شهرستان گچساران افتتاح شد.

اولین مدرسه تخصصی ورزش کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  اولین هنرستان تخصصی تربیت بدنی دخترانه کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران افتتاح شد در آیینی دیگر اولین سالن تخصصی حرکات اصلاحی ورزشی بدن سازی در جنوب کشور  نیز به بهره برداری رسید. همزمان با بهره برداری از ین دو مرکز مهم ورزشی، چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در هنرستان فاطمه الزهرا (س) در گچساران آغاز شد

سید ظهیر پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران  در این آیین گفت: تعداد ۸۰ نیروی تربیت بدنی در آموزش و پرورش گچساران، کار تعلیم ورزش و تربیت بدنی را در مدارس این شهرستان بر عهده دارند.

پورالحسینی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در هنرستان فاطمه الزهرا(س) افزود: این مراسم به صورت نمادین در این هنرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته تربیت بدنی این مراسم در تمامی مدارس با مشارکت ۲۴ هزار دانش‌آموز در شهرستان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه ورزش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و به خصوص دانش‌آموزان خواهد  شد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ ساعتی که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است یکی از ساعت‌ها، ساعت زیستی است که ورزش در ساعت زیستی انجام می گیرد.

پورالحسینی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله ورزشی در بین جوانان و نوجوانان اشاره کردند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه امروز نیز شاهد افتتاح اولین کانون اصلاح و ساختار قامتی در گچساران خاطرنشان کرد: امسال آماری که از این کانون به آموزش و پرورش در راستای ورودی دانش‌آموزان اول ابتدایی به مدارس ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکل ساختار قامتی بودند.

پورالحسینی با اشاره به افتتاح اولین سالن تخصصی تربیت بدنی دخترانه کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران تصریح کرد: با حمایت‌های نماینده شهرستان گچساران و باشت از ۱۲ درخواستی که به وزرات آموزش و پرورش شده این سالن تخصصی تربیت بدنی و دخترانه در شهرستان گچساران به ثبت و شاهد افتتاح آن بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ظرفیت‌های عظیم ورزشی در گچساران باید استفاده کرد بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و نمود پیدا کردن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به خوبی باید مورد توجه قرار گیرد.

پورالحسنی با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای سلام باید فرزندانی بانشاط و سالم تربیت کرد گفت: بحمدالله شهرستان گچساران در ورزش رتبه اول را دارد و امروز این افتخار را داریم که در این زمینه‌ها پیشتاز هستیم.

رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و قابلیت‌ها بر عهده آموزش و پرورش است و این اداره در سه سال گذشته به عنوان آموزش و پرورش نمونه استان معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.