بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از حضور۲۸۶ ناشر در نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: ۲۸۶ ناشر، شامل ۱۲ ناشر استانی و هفت کتاب فروشی دارای نمایندگی در این نمایشگاه حضور دارند.

۲۸۶ ناشر در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی حضور دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فرخنده صبح یک شنبه در نشست خبری اظهارکرد: دهمین نمایشگاه کتاب استان در محل مصلی امام خمینی (ره) از سوم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی  ۱۷۶ غرفه در نمایشگاه کتاب استان، افزود: ۳۶ هزار و ۴۴۳ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ ناشر و هفت کتاب فروشی از استان در این نمایشگاه حضور دارند افزود: امسال چهار میلیارد ریال بن کتاب به خریداران از این نمایشگاه اختصاص یافته است و این رقم در مقایسه با دور قبل، ۵۰۰ میلیون ریال افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب در بهترین نقطه از شهر برپا می‌شود، افزود: نمایشگاه در دو نوبت صیح از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر نیز ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری کارگاه های داستان نویسی، کارگاه آموزشی برای نویسندگی، رونمایی از کتب فرهنگیان و جشن امضای کتاب را از جمله برنامه های جنبی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتظارات از نمایشگاه کتاب استان باید در حد خودش باشد، افزود: حضور تعداد بیشتری از ناشران در نمایشگاه به این معنا نیست که بتواند نیازها را پاسخگو باشد، در حالی که باید رضایت نسبی ناشران نیز محقق شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتاب فروشان در سطح استان و کشور ضعیف است، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب برای ناشران، نویسندگان، مولفان و کتاب فروشی ها است.

فرخنده با بیان اینکه باید حضور کودکان را در نمایشگاه کتاب از همان دوران کودکی نهادینه کنیم، افزود: با توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در آینده نسل کتاب خوانی تربیت کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته کتاب های علوم انسانی همچون ادبیات، فلسفه و تاریخ بیشترین آمار فروش کتاب را در نمایشگاه کتاب به خود اختصاص داده است و کتاب ها با موضوع های کودک و نوجوان، آموزشی و علوم پزشکی و فنی و مهندسی در رده های بعدی استقبال مردم قرار دارند.

فرخنده با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی بجنورد آماده بهره برداری است، گفت: در حال حاضر تجهیزات این کتابخانه خریداری شده و در حال نصب بوده و نهاد کتابخانه های عمومی می توانند بهره برداری از این کتابخانه را شروع کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کتاب در سبد خرید خانواده ها قرار بگیرد، گفت: باید همه در عمل نشان دهیم که به چه میزان کتابخوان بوده و اهل مطالعه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.