خرم‎آباد- رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تجارت حلال، تأکید کرد: مقوله گردشگری حلال در لرستان گسترش یابد.

مقوله گردشگری حلال در لرستان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار قدس‏ آنلاین، در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که به میزبانی خرم‏آباد برگزار گردید، رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‏که لرستان ظرفیت‏های بالایی در حوزه گردشگری دارد، گفت: مقوله‏‏ گردشگری حلال باید در لرستان مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

نیره پیروزبخت با بیان این‏که استاندارد یک نظام مبتنی بر قاعده بوده و به یک حوزه یا جغرافیای خاصی تعلق ندارد، ادامه داد: زمانی می‏توانیم به داشتن شهر هوشمند امیدوار باشیم که تمامی سازمان‏ها در برابر مشکلات مردم به صورت زنجیروار هماهنگ باشند و همه مولفه‏های یک استان با استانداردها عجین شده باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد به اهمیت استاندارد در تمامی ابعاد زندگی انسان تاکید کرد و گفت: داشتن هوای پاک برای کشور ما در صورتی که کشوری دیگر از داشتن هوای پاک رنج می‏برد یک افتخار نیست بلکه همه زیر پرچم استاندارد باید حامی هم باشیم.

پیروزبخت داشتن فکر باز را زمینه ایجاد تحول دانست و بیان کرد: فکر باز فکری است که به دور از تفکر جناحی وسیاسی تنها به دنبال حل مسائل مردم باشد و تحولی در کشور خلق کند.

وی با اشاره به این‏که اگر در یک فضای تنگ حرکت کنیم به سر منزل مقصود نمیرسیم، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد یک سازمان حاکمیتی، فرابخشی و نظارتی است که در دولت تدبیر و امید به صورت ویژه به جایگاه استاندارد توجه داشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اذعان بر این‏که ایران در تجارت حلال در دنیا سهم ناچیزی دارد، گفت: سازمان ملی استاندارد در چهار حوزه کیفیت، محیط زیست، انرژی و ایمنی مواد غذایی وارد صلاحیت شده و در 70 کشور دنیا گواهینامه‏های ملی استاندارد ایران پذیرفته میشود.

وی تاکید کرد: توسعه پوشش استاندارد بر همه محصولات داخلی و ترویج آن بایستی در راستای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی و با همکاری همه دستگاه‏ها صورت پذیرد.

پیروز بخت به برون سپاری وظایف این سازمان اشاره کرد و تصریح نمود: جز با همکاری همه دستگاه‏ها و بخش خصوصی نمی‏توانیم فعالیت‏های خود را پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.