دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که «ملک سلمان» و «حیدر العبادی» تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض را که ماه ها پیش بر سر آن توافق شده بود، امضا کردند.

تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض رسما امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که «ملک سلمان» و «حیدر العبادی» تفاهمنامه تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض را که ماه ها پیش بر سر آن توافق شده بود، امضا کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که جلسه شورای هماهنگی ریاض و بغداد امروز یکشنبه به ریاست حیدر العبادی و ملک سلمان، برگزار شد.

هیات وزیران عربستان در نیمه ماه اوت این طرح را با هدف بالابردن سطح روابط استراتژیک، سرمایه‌گذاری و فرهنگی بین دو کشور تصویب کرد و دریچه‌ای تازه به سوی عراق برای بازسازی اقتصاد جنگ زده این کشور گشوده شده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، در طول سال جاری بارها از امنیت و ثبات کشور عراق پشتیبانی کرده و در همین راستا گذرگاه مرزی عرعر بعد از ۲۷ سال باردیگر گشوده شده است. بازگشایی خطوط هوایی بین دو کشور نیز با سفر ۲۰۰ بازرگان و مقام سعودی به عراق انجام شده است.

پادشاه عربستان در طول چند روز گذشته ۲ بار تلفنی با العبادی گفتگو کرده و روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و توسعه آن از طریق شورای هماهنگی سعودی-عراق را مورد بحث و گفتگو قرارداده است.

تبادل تجاری بین دوکشور سعودی و عراق در طی ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال سعودی برآورد شده است و نفت خام و مشتقات آن و آب میوه و شیر از اقلام عمده صادراتی سعودی به عراق بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.