خرم‎آباد- مدیرکل استاندارد لرستان گفت: یکی از مزیت‏های استاندراد سازی تاکید بر هوشمندانه عمل کردن و پرهیز از آزمون و خطاهاست.

همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در خرم‏ آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس‎آنلاین، مرضیه قنبریان در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد با شعار"استانداردها شهرها را هوشمند می‏کند" که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و به میزبانی خرم‏آباد برگزار گردید، افزود: ارائه خدمات هوشمند برای جلوگیری از اتلاف منابع تنها در سایه استانداردها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‏که با نگاهی به شعارهای سازمان جهانی استاندارد در سال‏های گذشت اهمیت و نقش استاندراد را به خوبی لمس خواهیم کرد، ادامه داد: استاندارها اعتماد ساز هستند و زبان مشترک جامعه و اقتصاد در دنیا به شمار می‏روند.

قنبریان با اشاره به این‏که استانداردها نشان می‏دهند که دنیا به سمت رقابت و یکسان سازی پیش می‏رود، اظهار کرد: در این عرصه کشورهایی موفق هستند که ضمن تکیه بر ارزش‏ها، اعتماد ملی و بین‏المللی خود را بدون وابستگی به دیگر کشورها حفظ کنند و سهم خود را در عرصه‏های مختلف تولید و خدمات در جهان به دست آورند. مدیرکل استاندارد لرستان به پارامترهای شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات هوشمند و پیشرفته به ساکنین شهرها و بالا بردن سطح زندگی مردم و جلوگیری از اتلاف منابع تنها در سایه استاندارهای ملی و بین المللی میسر می‏شود.

وی با اشاره به این‏که هوشمندسازی شهرها زمانی محقق میشود که مبتنی بر برنامه و هدف خاصی باشد، افزود: استانداردها به مانند بخشی از مغز انسان، هماهنگی و ارتباط هر چه بیش‏تر بین اجزای شهر هوشمند را فراهم می‏آورند.

 مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: روش‏های استاندرادسازی در حوزه‏های مختلف ارتقا فرهنگ جامعه را به دنبال داشته و در نهایت به رضایت‏مندی مردم منجر خواهد شد.

 در پایان همایش گرامیداشت روز ملی استاندارد از واحدهای تولیدی نمونه لرستان در سال 95_ 96 تجلیل به عمل آمد.

مدیران واحدهای نمونه لرستان لوح تقدیر خود را از دست رئیس سازمان ملی استاندارد دریافت نمودند.

در این همایش، شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان، گروه صنعتی همارشتن، مجتمع صنایع زرهی بنی هاشم، شرکت داروسازی دکتر جهانگیر و شرکت زاگرس سیم(سیم لاکی مرکزی) در امر کیفیت  به عنوان واحدهای نمونه شناخته شدند.

همچنین فرهاد فتایی مدیر کنترل کیفیت کنسروهای گوشتی و طاهره خانلری مدیر کنترل کیفیت کنسروهای غیر گوشتی هر دو از شرکت "پارسیان زاگرس کوهدشت" به عنوان مدیران نمونه کنترل کیفیت لرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.