«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود در ریاض، گفت: امیدواریم شرکت های اروپایی با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه شوند.

به گزارش قدس آنلاین، «عادل الجبیر» و «رکس تیلرسون» وزرای خارجه عربستان و آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» همتای سعودی خود در ریاض، گفت: من با همتای سعودی خود در خصوص راهبرد رئیس جمهور ترامپ در قبال ایران گفتگو کردم. در این نشست همچنین در خصوص بحران میان کشورهای عربی، مسأله سوریه و خطر کره شمالی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم شرکت های اروپایی با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه شوند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به روابط واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: روابط ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار مهم بوده و از لحاظ اقتصادی و امنیتی نیز حائز اهمیت است.  ما تلاش بیشتری برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه انجام خواهیم داد!

وی افزود: روابط میان بغداد و ریاض بسیار مهم بوده و بازیابی این روابط حائز اهمیت بسیار است. تأسیس شورای هماهنگی بغداد و ریاض، صفحه نوینی را در روابط میان دو طرف گشوده است. ما به دنبال ساختن عراقی هستیم که از تأثیرات ایران و گروه های مسلح وابسته به آن به دور باشد!

وزیر خارجه آمریکا به بحران میان کشورهای عربی نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم تمامی طرف های این بحران وارد مذاکرات سیاسی برای پایان آن شوند. امیدواریم راهی باشد که طرف های مختلف از طریق آن، مسائل و اختلافات یکدیگر را حل و فصل کنند.

وی به روابط میان واشنگتن و دوحه نیز اشاره کرد و گفت: واشنگتن اهتمام زیادی برای حفظ روابط خود با دوحه دارد چراکه آن را برای منطقه مهم می داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.