شهرکرد-مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه یک هزار نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند و در این میان تنها ۴۰۰ نفر جایگزین می شود.

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهروز امیدی شامگاه یکشنبه در پنجمین شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری بااشاره به فاصله بین سواد آموزی مردان و زنان برخی روستاهای استان گفت: اختلاف سوادآموزی بین زنان و مردان ۶/۴ درصد است که با راه اندازی طرح سوادآموزی زنان سعی می شود که میزان کاهش یابد.

وی با اشاره به رشد سوادآموزی در شهرستان های استان افزود: در شهرستان کوهرنگ رشد سوادآموزی ۳/۸ و در شهرستان اردل ۶۴/۳ است.

امیدی تصریح کرد: در شهرستان لردگان ۱۷ هزار و ۳۹۰ نفر بیسواد زن و مرد وجود دارد که از این میزان ۱۲ هزار و ۲۶۵ نفر زن و ۵ هزار و ۱۲۵ نفر مرد هستند، همچنین در شهرستان کوهرنگ یک هزار و ۶۷۳ نفر مرد بیسواد و ۲ هزار و ۸۲۷ نفر زن بیسواد و در شهرستان اردل ۸۶۶ نفر مرد بیسواد و ۲ هزار ۲۱۷ زن بیسواد وجود دارد و در مجموع طبق سرشماری سال ۹۵ کل بیسوادان استان ۳۶ هزار نفر می باشند.

وی افزود: در بحث سوادآموزی از رتبه ۲۸ به رتبه ۶ کشوری و در سال جاری به رتبه ۱ ارتقاء پیدا کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: مشخص کردن آمار دقیق بیسوادان کار دشواری است و در این میان ثبت احوال هیچ گونه همکاری با این اداره نداشته است.

امیدی به محرومیت برخی مدارس روستاهای استان از نعمت برق اشاره کرد و افزود: مقرر شد با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان تعداد ۵۰ پنل خورشیدی به منظور تأمین برق در اختیار مدارس قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش شیب بازنشستگی فرهنگیان گفت: سالانه یک هزار نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند و در این میان تنها ۴۰۰ نفر جایگزین می شود که این امر موجب شده تا آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه شود.

امیدی اضافه کرد:سالن ورزشی مدرسه ابن سینا بلداجی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین احداث آزمایشگاه مرکزی مدارس هر شهرستان در حال پیگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تاسیس مراکز پیش دبستانی در سراسر استان گفت: با رعایت قوانین و مقررات، هر شخص که شرایط لازم را داشته باشد می تواند برای اخذ مجوز تاسیس مرکز پیش دبستانی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.