یزد - سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد به دنبال انتشار خبرهایی که پیرامون تخریب مسجدی به نام حضرت رقیه(س) در ایام شهادت آن حضرت در بافت تاریخی یزد اتفاق افتاده است گفت: تخریب مسجد حضرت رقیه(س) برای رفع خطر بوده است.

تخریب مسجد حضرت رقیه(س) برای رفع خطر بوده است

به گزارش قدس آنلاین، ساشا ریاحی مقدم با بیان این خبر اظهارداشت: مسجد رقیه واقع در کوچه نقیب‌الاشراف حدود چهل سال قبل و از مصالح آجر و آهن ساخته شده بود که حدود یک ماه قبل به علت آسیب دیدگی و نشست در معرض تخریب قرار گرفته بود و به دلیل شدت آسیب‌دیدگی و بروز خسارت جانی و مالی امکان نگهداری و حفظ آن میسر نبود لذا با توجه به درخواست‌های مکرر و مکاتبات انجام شده این اداره کل با رفع خطر مسجد مذکور توسط شهرداری موافقت شد. 

وی با بیان این که در حین تخریب، بخشی از دیوار آجری پلاک مسکونی مجاور که سال‌های قبل توسط شهرداری اجرا شده بود نیز تخریب شده افزود: پلاک مذکور به هیچ وجه جنبه تاریخی ندارد . 

این مسئول تصریح کرد: در هیچ یک از منابع تاریخی مانند یادگارهای یزد و جامع مفیدی مکان دقیق خانه یا بقعه غیاث الدین نقشبند یزدی مشخص نشده و تنها به محله دارالشفای یزد اشاره‌ای گذرا شده و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و پایگاه پژوهشی این اداره کل در حال مطالعه و بررسی این موضوع است و به زودی نتیجه مطالعات در این خصوص اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ اخیراً اخباری مبنی بر «مسجد حضرت رقیه در چند قدمی مسجد حظیره و در ایام شهادت آن حضرت، درسکوت محض مدعیان دفاع از بافت تاریخی با خاک یکسان شد؟!» و «بقعه و مسجد و بخشی از خانه منسوب به غیاث الدین نقشبند یزدی هنرمند شهیر عهد صفوی و وزیر شاه عباس صفوی در محله دارالشفای یزد با مجوز اداره کل میراث فرهنگی یزد(کاملاً مشکوک و سوال برانگیز) شبانه تخریب شد» در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.