رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در حوزه سایبری با تهدید جدی مواجه هستیم و در مقطع کنونی این یک ضرورت است که باید اقدامات مصون سازی پیش‌بینی شود.

آمریکا دنبال طراحی طیفی از تهدیدات مرکب علیه ایران است/ در جریان جزئیات دیوارکشی مجلس نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل طی سخنانی در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد، اظهار داشت: برنامه جدید دولت آمریکا این است که  طیفی از «تهدید مرکب» را در ارتباط با ایران به کار گیرد. در برابر این برنامه باید یک رویکرد جدی پیش بینی شود.

جلالی افزود: اصلی ترین عرصه مقابله ما با آمریکا در حوزه اقتصاد است. بعد از پیگیری های قانونی و مسایل مرتبط با دیپلماسی، باید یک طرح دفاعی اقتصادی پیش‌بینی کنیم تا چنانچه تحریم‌ها برگشت و فشارها بیشتر شد، ما توان مقابله با آن را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی طرح دفاعی اقتصادی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد. ما چاره‌ای جز رجوع به اقتصاد مقاومتی نداریم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آمریکا علیه ایران، تهدیدهای سایبری است. با توجه به اینکه ترامپ از اقدامات سایبری مقابله‌ای سخن گفت، پیش‌بینی ما این است که این اقدامات، آفندی خواهد بود و در حوزه زیرساخت‌ها مورد حمله قرار خواهیم گرفت.

جلالی ادامه داد: در حوزه سایبری با تهدید جدی مواجه هستیم و در مقطع کنونی این یک ضرورت است و باید اقدامات مصون سازی پیش‌بینی شود. نباید بگذاریم که به ما حمله شود و بعد به فکر بیفتیم.

وی پاسخ به سؤالی درخصوص دیوارکشی مجلس و اینکه رئیس مجلس گفته است این کار پدافند غیر عامل است گفت: از ۳ سال قبل، گزارشاتی مبنی بر حمله داعش به مجلس داشتیم. طی جلساتی که با مجلس داشتیم، طرحی را ارائه دادیم که امکان ورود خودرویی به محوطه مجلس را کنترل کنیم. ملاحظات شهرسازی و زیباسازی شهری را هم در نظر گرفتیم.

جلالی افزود: قبل از حادثه، بخشی از کار توسط مجلس انجام شد، اما چون نمایندگان تصورات و نظرات متفاوتی نسبت به آن داشتند، به کندی پیش رفت. بعد از حادثه تروریستی، مجلس به تکاپو افتاده‌ است و در حال تکمیل آن است. ما در جریان جزییات دیوارکشی نیستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.