سازمان سیا آمریکا اعلام کرد که کشتن سران طالبان را در جهت فشار بر این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان، شدت می بخشد.

آمریکا کشتن سران طالبان را شدت می بخشد

به گزارش قدس آنلاین،  سازمان سیا آمریکا اعلام کرد که برای کشاندن طالبان بر سر میز مذاکرات کشتن سران این گروه را شدت خواهد بخشید.

بر اساس جزئیات واشنگتن مطابق با استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان به تضیف طالبان در جهت روی آرودن این گروه  به صلح می پردازد.

سازمان سیا آمریکا قرار است واحد کوچکی را به افغانستان بفرستد تا همگام با بخش های ویژه افغانستان، سران طالبان را نابود کنند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ در هنگام اعلام استراتژی جدید خود برای افغانستان اعلام کرد که به ملت سازی در افغانستان نخواهد پرداخت و مسئله صلح طالبان با کابل و فشار بر این گروه را در راس اقدامات خود در این کشور قرار خواهد داد.

هرچند بعدا در نشست چهارجانبه اخیر که بین افغانستان، پاکستان، امریکا و چین برگزار شد، واشنگتن یکی از طرف‌های این نشست بود.

با این حال، اخیرا گروه طالبان یک‌بار دیگر حملات خود را  به صورت بی سابقه ای در بخش‌های مختلف افغانستان افزایش داده‌ است.

این در حالی است که دونالد ترامپ صلاحیت نیروهایش در افغانستان را افزایش داده و بر اساس گزارش‌ها، حتی بمباران نیروهای آمریکایی علیه تروریست ها در یکی دو ماه اخیر در افغانستان، نسبت به ۷سال گذشته بی‌ سابقه بوده‌است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.