شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: باید مسأله فقاهت و مرجعیت را آنگونه که شایسته است در جامعه مطرح شود و در این زمینه باید از شخصیت های بزرگ و علما بهره جست.

باید مسأله فقاهت و مرجعیت به شکل برجسته در جامعه مطرح شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز دوشنبه در جلسه تقدیر از دست اندرکاران برگزار کننده کنگره آیت الله دهکری گفت: تنها پرداختن به شخصیت آیت الله دهکردی معیار نیست بلکه موضوع اصلی پرداختن به موضوع فقه و فقاهت است و پرداختن به شخصیت این مرد عالیقدر باید بهانه ای باشد که هم ایشان را بهتر بشناسیم و هم ماهیت واقعی فقاهت و  مرجعیت را درک کنیم.

وی افزود: متاسفانه شخصیت بزرگ آیت الله نجفی دهکردی در استان و دربین روحانیون و حتی در بین خواص نیز مغفول مانده است و اکثرا با ابعاد شخصیتی این عالم فقیه ناآشنا هستند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره  به اینکه فقه شیعه یک فقه پویا، بروز و همگام با نیازهای جامعه است تصریح کرد: بررسی و مورد کنکاش قرار دادن و گنجاندن احکام الهی در متن جامعه از خاصیت های فقه شیعه است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: باید مسأله فقاهت و مرجعیت را آنگونه که شایسته است در جامعه مطرح شود و در این زمینه باید از شخصیت های بزرگ و علما بهره جست.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به ستاد برگزاری هفته فقاهت و بزرگداشت آیت الله دهکردی گفت: این ستاد باید همواره فعال و پویا باشد و امسال هم در عرصه استانی و هم فرااستانی گام برداشته شود و باید شرایط را از امروز برای برگزاری یک مراسم با شکوه و پرمحتوا آماده شود.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در روز ششم شوال و زمان تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی افزود: حتما نباید دانشگاه ها و مراکز آموزشی فعال باشند تا جوانان در اینگونه مراسمات شرکت کنند، بلکه جوانان همیشه در صحنه حضور دارند و باید در زمینه های گوناگون به جوانان بها داده شود و در بخش های مختلف بکارگیری شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید یک همایش ویژه بزرگداشت شخصیت آیت الله دهکردی در قم برگزار شود و ابعاد شخصیتی ایشان را به کل کشور و جهان شناساند.

حجت الاسلام نکونام خاطر نشان کرد: باید برای معرفی شخصیت آیت الله دهکردی کتاب هایی چاپ شود که زمینه چاپ را میتوان در قم فراهم نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.