ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران سهم صادرات استان را در شش ماه اول سال جاری به قزاقستان چهار میلیون دلار اعلام کرد.

صادرات ۴میلیون دلاری کالا از مازندران به قزاقستان

به گزارش قدس آنلاین، عبداله مهاجر دارابی عصر دوشنبه در نشست همکاری های بازرگانی بین هیات اقتصادی استان قیزیل اوردا از کشور قزاقستان و استان مازندران  با بیان اهمیت صادرات و همکاری در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی این کشور گفت: مازندارن در حوزه  همکاری های فراسرزمینی آمادگی لازم را دارد که در بخش های کشاورزی،صادرات ،تجارت و دامپروری  با استان قیزیل اوردا  وارد مناسبات اقتصادی شود.

مهاجر  مازندارن را استانی با مزیت های فراوان در بخش های مختلف خواند و افزود: با حمایت و علاقه ای که استاندار قیزیل اوردا در زمینه مناسبات دو جانبه دارند و تفاهم نامه هایی که به امضا رسید امیدواریم هر چه زودتر مقدمات حضور تجار ایرانی در این استان فراهم شود و مراودات دو طرفه در سطوح بالاتر گسترش یابد.

وی ادامه داد: خروجی نشست مشترک امروز باید  به کارهای اجرایی در حوزه های مشترک مورد تفاهم  منتج شود .

مهاجر با بیان اینکه میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور قزاقستان در سال گذشته ۱۸۰میلیون دلار بوده است ؛بیان داشت: که این میزان در شش ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۶۰میلیون دلار بوده است که سهم مازندارن از این صادرات تنها ۴ میلیون دلار است.

وی علاقه موجود بین گسترش همکاری  تجاری بین دو طرف را  مثبت ارزیابی کردو  گفت: قطعا این میزان از صادرات مورد قبول دو طرف نیست و در هر دو  سوی علاقه برای گسترش حجم مبادلات  وجود دارد.

مهاجر حل مشکلات  بخش خصوصی برای حضور در قزاقستان را خواستار شدو تاکید کرد:  افزایش سطح همکاری های در بخش سرمایه گذاری ،بالا بردن  حجم مبادلات تجاری  با تسهیل کردن شرایط حضور و برقراری روابط اقتصادی بین دو طرف هموار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی  یادآور شد:تسهیل صدور ویزا برای تجار و بازرگانان مازندرانی ،برطرف کردن مشکلات مربوط به مبادلات بانکی ، رسیدگی به امور گمرکی  از جمله عواملی است که با توجه بیشتر استاندار قیزیل اوردا به این بخش در میزان سطح مراودات دو جانبه اثر گذار خواهد بود.

مهاجر ظرفیت مازندران را بسیار بیشتر از پروژه های مورد بازدید قرار گرفته هیات اقتصادی قزاقستان خواند و تصریح کرد: مازندارن در بخش مرکبات ،برنج ،پروژه های صنعتی و همکاریهای تجاری ظرفیت فوق العاده ای را برای افزایش مبادلات  دارد که این امر  با حل شدن مشکلات صادرات به صورت جدی هموارتر خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.