اهواز -عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه منطقه منبع آب نسبت به سایر بافت‌های فرسوده اهواز دارای شرایط حادتری است، گفت: اولویت در جابه‌جایی منازل فرسوده با ۸۴ خانوار در منطقه منبع آب است و احتمال دارد برای اسکان موقت به شیرین‌شهر منتقل شود. 

وضعیت منبع آب نسبت به سایر بافت‌های فرسوده حادتر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شواری اسلامی شهر اهواز، مازیار جهانبخشی با تسلیت به بازماندگان حادثه ریزش کوه در کوی رمضان اهواز در روز یکشنبه اظهار کرد: مسئولان گذشته چه در شهرداری و چه شورا و چه نهادهای دیگر، کارهایی را که وظیفه داشتند انجام ندادند که منجر به وقوع حادثه دلخراش و فاجعه‌بار روز گذشته شد. 
  
وی ادامه داد: هم دوره قبلی شورا بحث نظارت خود را به خوبی انجام نداند، و هم شهرداری دوره قبل، کارهایی را که وظیفه داشت به طور کامل انجام نداد و در مجموع کم‌کاری عده‌ای حادثه روز گذشته را رقم زد که همه مردم را متأثر و متأسف کرد. 
  
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: صبح امروز جلسه کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر به منظور بررسی حادثه روز گذشته برگزار و در وهله اول مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای رفع تعیین تکلیف و رسیدگی به بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اهواز متشکل از برخی از اعضای شورا، مسئولان مرتبط در شهرداری و اداره راه و شهرسازی تشکیل شود. 
  
جهانبخشی با اشاره به گستردگی مناطق دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح اهواز عنوان کرد: فعال شدن و توانمند شدن مدیریت بحران شهرداری اهواز، موضوع دیگری بود که در کمیسیون عمران شورا مورد تأیید قرار گرفت. متاسفانه در اداور پیشین، مدیریت بحران شهری چندان فعال نبوده است. 
  
وی احتمال وقوع حوادث مشابه حادثه روز گذشته را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه هر آن امکان تکرار حادثه روز گذشته وجود دارد و جان اهالی این مناطق در خطر است، پیرو جلسه روز گذشته ستاد بحران خوزستان، مقرر شده است کارگروه ویژه‌ای وضعیت شیرین‌شهر را از لحاظ خدمات رفاهی و سایر امکانات برای اسکان موقت خانوارهای ساکن در نقاط پرخطر منبع آب مورد بررسی قرار دهند. 
  
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حدود ۸۴ خانوار ساکن در محدوده حادثه‌ای که روز گذشته رخ داد، در نقطه آسیب‌پذیری قرار دارند و در جابه‌جایی منازل پرخطر بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، اولویت با جابه‌جایی این ۸۴ خانوار است. از این تعداد، وضعیت ۱۵ خانوار بسیار وخیم‌تر است. 
  
جهانبخشی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت منطقه منبع آب نسبت به سایر سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق دارای بافت فرسوده اهواز، حادتر است و هر لحظه امکان وقوع حوادث مشابه حادثه دیروز در این منطقه وجود دارد. 
  
وی اظهار کرد: آسیب‌شناسی و بررسی علل و عوامل وقوع حادثه روز گذشته، از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز کمیسیون عمران مطرح شد و مورد تأکید قرار گرفت. اکنون می‌بینیم که همه در خصوص این حادثه به سوی شهرداری حمله‌ور شده‌اند و به نوعی تقصیر را بر گردن شهرداری می‌اندازند. 
  
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حالی که در جلسه امروز ما، شهردار منطقه هفت اسنادی ارائه داد که نشان می‌داد شهرداری تمام مکاتبات لازم را قبلا در خصوص این حادثه انجام داده بود و در گذشته نامه‌هایی را برای تخریب منازل پرخطر این منطقه ارسال کرده و هشدارها و اخطارهایی به ساکنان و اهالی این منازل داده بود. 
  
جهانبخشی با بیان اینکه برای تخریب منازل و جلوگیری از ساخت و سازها در منطقه منبع آب اهواز در گذشته سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفت، گفت: منطقه منبع آب از نظر قدمت منازل پرخطر و ناایمن خود دارای شرایط خاصی است. البته بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، مقرر شده منازل پرخطر و غیرایمن اهواز با اولویت میزان خطر و احتمال وقوع حادثه جابه‌جا شوند. 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.