اهواز- خانه اینجا جای امنی نیست ....

قدس آنلاین - گروه استانها - اسماعیل معنوی: در هفته جاری در اثر ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز، چند نفر زخمی و متاسفانه دو کودک نیز جان خود را از دست دادند.

این حادثه در کوه ها و دره های زاگرس یا البرز رخ نداد، بلکه در یکی از محلات محروم در کلانشهر اهواز اتفاق افتاد!

محله «منبع آب» در منطقه کوی رمضان اهواز که به واسطه وجود چند منبع بزرگ ذخیره آب، به این نام معروف شده است، امروز شاهد جان دادن دو کودک معصوم بود.

جالب است بدانید بسیاری از مردم منطقه منبع آب از آب آشامیدنی سالم هم برخوردار نیستند و به صورت جیره بندی روزانه فقط چند ساعت امکان استفاده از آب را دارند، آن هم آب غیرقابل شربی که تنها به کمک دستگاه تصفیه خانگی قابل آشامیدن می شود!

کوچه های باریک و تاریک که بدون هیچ اصول و قاعده خاصی در هم پیچیده شده اند... خانه های کوچک و بعضا مخروبه که مالکانشان معمولا عصرها از تنگی خانه به تنگ می آیند و عموما در کوچه و خیابان دورهم می نشینند!

مردم منبع آب عموما از قشر کارگر و بسیاری هم بیکار هستند...

این درد فقر و نبود امکانات اولیه زندگی از یکسو آینده کودکان این محله پرجمعیت را تهدید می کرد که ناگاه ریزش کوه از سویی دیگر قربانی گرفت... شادمهر ۶ساله و شقایق ۴ساله در زیر آوار جان دادند...

بگذارید کمی عمیق تر به ماجرا بنگریم. قریب چهل سال از انقلاب اسلامی ما می گذرد، انقلابی که حضرت روح الله به همت و با پشتیبانی همین مردم کوخ نشین به پیروزی رساند، بعد از چهل سال شایسته نیست که در این محلاتی که مهد پرورش رزمندگان و شهدای بزرگ دفاع مقدس هم بوده اند و هنوز هم پشتیبانان اصلی انقلاب هستند، شاهد فاجعه های اینچنینی باشیم!

در گذشته نیز شاهد چنین حوادثی در همین محله پرجمعیت بودیم، شاید این صحنه های دردناک، زنگ خطری باشد و برخی مسئولان غرق در چرت ما را بیدار کند و فکری به حال این منطقه کنند!

البته نباید از این واقعیت تلخ غافل شویم که خوزستان، منبع آب های متعددی در دل خود جای داده... هنوز خاطرم هست که چندسال قبل در مسجدسلیمان «خیبر جمالپور» جوانی ۱۹ ساله بخاطر ریزش کوه در مقابل چشم مادرش و در حالیکه حدود دو ساعت منتظر نیروهای امدادی بود جان خود را از دست داد...

سهراب می گفت «تا شقایق هست زندگی باید کرد...» اما حالا دیگر شقایق نیست!

شقایق ۴ ساله زیر آوار تخته سنگ چندین تنی در حالیکه بسیاری از مدیران کشور و خوزستان خواب بودند به خواب ابدی فرو رفت..!

منبع آب بسیار محروم است اما در حاشیه اهواز نیست، آنچه مسلم است معضل مناطق حاشیه نشین و محروم اهواز که حدود ۶۰۰هزار نفر در آن سکونت دارند یک عزم ملی و همت بلند می خواهد، همتی فراتر از آنچه تاکنون دیده ایم...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.