بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از افزایش قاچاق کالا و ارز در استان باید گلوگاه های ایست و بازرسی ها به طور مستمر فعالیت داشته باشند زیرا این موضوع یک نیاز و مطالبه است.

گلوگاه های ایست و بازرسی باید مستمر فعال باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ مهرداد ابراهیمی در دومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اظهار داشت: فعالیت مستمر در ایستگاه های بازرسی می تواند فضا را برای قانون شکنان ناامن کند لذا باید در مورد پوشش های مراقبتی و بازرسی ها حساسیت های بیشتری اعمال شود.

وی افزود: با مشارکت و هم افزایی دستگاه های مرتبط و تدوین آسیب شناسی قاچاق کالا و ارز می توان با برخورد با این پدیده نادرست اقتصادی زمینه را برای خودکفایی کشور فراهم کرد.

ابراهیمی در ارتباط با موضوع ذخیره سازی سوخت نیز اظهار داشت: در سالجاری با مرتبط شدن خط گازعسلویه از دامغان به نکا دیگر مشکل گازرسانی به مناطق شمالی را نداریم لذا نباید در بحث ذخیره سازی گاز ایجاد بحران و سوءاستفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه تکلیف شده از سوی استاندار خراسان شمالی تا پایان سال ۹۷ تمام روستاهای استان گازرسانی می شود هرچند تاکنون نیز ۹۵درصد این روستاها گازرسانی شده است.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر این که به دنبال کمیت جلسات نیستیم، بیان کرد: مصوبات تمام جلسات به خصوص کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل اهمیت آن باید در زمان کوتاهی به مرحله اجرایی برسد لذا مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با این کمیسیون باید تحلیلی از وضعیت حوزه کاری خود همراه با پیشنهادهای اجرایی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: پیگیری مصوبات کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این دلیل حائز اهمیت است که دیگر شاهد رکود کارخانه ها، تنزل اقتصاد و آسیب به صنایع نباشیم بنابراین تمام مدیران متولی باید نسبت به این مسئله احساس وظیفه کنند تا جایی که با اقدامات هوشمندانه خود زمینه دلهره بیشتر قاچاقچیان را فراهم آورند تا روزی شاهد ریشه کن شدن کامل معضل قاچاق در استان و کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.