برخی منابع عربی در پرتو ناکامی تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران قطر، پیش‌بینی کردند که برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌فارس شش ماه به تعویق خواهد افتاد.

احتمال تعویق نشست شورای همکاری خلیج‌فارس به مدت ۶ ماه

به گزارش قدس آنلاین، برخی منابع عربی پیش‌بینی کردند که برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌فارس شش ماه به تعویق خواهد افتاد تا اختلافات و بحران به وجود آمده در روابط بین قطر با چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) حل شود.

روزنامه عکاظ عربستان با اعلام این خبر به نقل از «محمد العبدالله» وزیر مشاور کویت در امور نخست‌وزیری و قائم مقام وزیر اطلاع‌رسانی این کشور نوشت: «تا کنون موضع رسمی درباره زمان برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌(فارس) صادر نشده است».

طبق زمان اعلام شده، این نشست قرار است اول دسامبر آینده (۱۰ آذر) برگزار شود اما به دلیل اختلافات به وجود آمده میان قطر و چهار کشور عربی احتمال تعویق برگزاری این نشست و یا برگزاری آن بدون حضور قطر وجود دارد.

برخی منابع دیپلماتیک حاشیه خلیج‌فارس نیز ابراز عقیده کردند که هیچ نشانه‌ای درباره حل بحران قطر در آینده نزدیک وجود ندارد و چهار کشور عربی همچنان بر مواضع خود در خصوص پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه آنها اصرار دارد در حالیکه قطر نیز بر گفت‌وگو بدون پیش‌شرط تأکید دارد.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن گذشته به سبب آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

میانجی‌گری کویت برای حل بحران به وجود آمده ادامه دارد اما چهار کشور مذکور بر پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر اصرار دارند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط قطر با ایران، اخراج رهبران حماس و اخوان‌المسلمین از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.