کرج- مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این استان با ویژگی های خاص خود و با جمعیت بالغ بر۳ میلیون نفر رتبه اول کشوردر تولید مواد دارویی و بیولوژیکی کشور را داراست.

رتبه نخست البرز در تولید مواد دارویی و بیولوژیکی کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید درفشی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که در موسسه تحقیقات نهال وبذر برگزار شد با تاکید بر اینکه در تولید دارو و لوازم بهداشتی هم در مرحله ساخت هم در تولید و توزیع وزارت بهداشت نظارت کامل دارد گفت:بیشترین سهم از قاچاق کالا مربوط به لوازم بهداشتی وآرایشی می شود.

وی گفت:قاچاق کالا سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که این کالاهای قاچاق از مواد مرغوب نیستند.

درفشی در ادامه افزود: استان البرز با ویژگی های خاص خود و با جمعیت بالغ بر۳ میلیون نفر رتبه اول در تولید مواد دارویی و بیولوژیکی درکشور است.

وی با اینکه داروهای بیولوژیک در این استان تولید می شود گفت: ۲۰ کارخانه در استان البرز است که مکمل غذایی را تولید می کند.

درفشی در ادامه افزود: در تولید مواد غذایی بزرگترین تولید کننده ماکارانی و تولید کننده مرغوبترین آرد در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار پرونده تولید موادغذایی در این استان ثبت شده است گفت: ۵۵۰ مرکز تولید مواد آرایشی وبهداشتی در استان داریم.

مدیر کل علوم پزشکی اظهار کرد: در این استان ۸۰۰ واحد داروخانه طب سنتی که در سلامت مشارکت دارند، فعالیت می کنند.

درفشی در پایان  با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: باید تولید کننده هایی  که مجوز وزارت بهداشت را دارند و همچنین کالاهای مرغوب تولیدات داخل استان را به مردم بشناسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.