یزد - با انقضای مدت دو ساله عضویت اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان یزد، جلسه انتخاب اعضای جدید جهت صدور حکم عضویت در هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان یزد انتخاب شدند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کل دادگستری استان یزد در ابتدای این جلسه گفت: انتخاب هیئت منصفه، برای رسیدگی به جرائم مطبوعاتی نشان از جایگاه ویژه اصحاب رسانه و حساسیت مسئولیت آنان دارد و این تفکیک شیوه رسیدگی برای جرائم مطبوعاتی، یکی از شاخصه های مترقی بودن این قانون نیز محسوب می شود و افزایش اطلاعات عمومی، شفاف سازی و نقد نصفانه رسالت مطبوعات است.

وی افزود: رسیدگی به جرائم مطبوعاتی با حضور هیئت منصفه و اخذ نظر مشورتی آنان که از میان اقشار و صنوف مختلف تشکیل می گردد، نشانگر این است که رسیدگی به این جرائم با دید قضایی و کیفری محض انجام نگیرد و علنی بودن این دادگاه به علت توجه بیشتر و دقت نظر عمیق تر به موضوع است.

حبیبی با اشاره به ماده ۳۶ قانون مطبوعات و نحوه انتخاب هیئت منصفه ، تصریح کرد : انتخاب اعضای هیئت منصفه از بین قشرهای مختلف اجتماع یعنی پزشکان ، مهندسان ، روزنامه نگاران ، کارگران ، کارمندان ، کشاورزان ، اساتید دانشگاه ، فرهنگیان ، روحانیان و وکلا  نشان از اهمیت این هیئت دارد.

 این مقام قضایی تصریح کرد : باید رویکرد مطبوعات به سمت نقدهای آزادانه و منصفانه و همچنین چشم بینا جامعه در جهت نظارت باشد و از تخریب و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به این بهانه جلوگیری به عمل آید.

وی حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان ، مدیرکل ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان تبلبغات و رئیس شورای شهر مرکز استان جهت انتخاب اعضای هیئت منصفه را از دیگر دلایل اهمیت جایگاه هیئت منصفه دانست و گفت : امید است انتخاب هیئت منصفه جدید نیز رسیدگی به جرائم مطبوعاتی به نحو خوب و مطلوب و مد نظر قانونگذار را در پی داشته باشد.

حبیبی خاطر نشان ساخت: البته در استان یزد جرائم مطبوعاتی به ندرت شکل می گیرد و در طول دو سال گذشته از سه فقره پرونده فراتر نرفته است که این مسئله نیز می تواند از افتخارات استان محسوب و التزام به قانون  و قانون گرایی مطبوعات استان را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.