بجنورد- معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت: پیش بینی می‌شود طی سال جاری ۹ هزار نفر از این استان در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کنند.

اعزام ۹۰۰۰ زائر از خراسان‌شمالی به کربلا معلی

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد ابراهیمی در نشست خبری ستاد اربعین استان اظهار کرد: طبق آخرین آمار تاکنون پنج هزار و ۳۷۱ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق نام نویسی کرده اند که تاکنون برای چهار هزار و ۵۰۳ تفر از زائران روادید صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم امسال حدود ۹ هزار زائر از استان به عراق سفر کنند، ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ زائر به عتبات عالیات اعزام شده بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه زائران استان از مرز چذابه در استان خوزستان وارد عراق خواهند شد، افزود: سال گذشته رفت و آمد زائران استان ازمرز مهران انجام شده بود.

وی با بیان اینکه بیمه زائران دارای اهمیت فراوانی بوده که این مهم در روادید افراد در نظر گرفته شده است، یادآورشد: با توجه به حذف دلار هزینه صدور روادید برای زائران کمتر از دو میلیون ریال است.

ابراهیمی با بیان اینکه هر گونه ورود و خروج بدون روادید ممنوع است، گفت: در صورتی که افراد بدون روادید قصد خروج از مرز را داشته باشند، بین شش ماه تا سه سال مجازات حبس خواهند شد که هم اکنون نیز برخی از زائران در زندان به سر می‌برند، بنابراین باید به قوانین کشور عراق احترام گذاشته و رعایت کنیم.

وی با اشاره به برپایی سه موکب از این استان برای خدمت رسانی به زائران، عنوان کرد: یک موکب با مشارکت شهرستان های فاروج، رازوجرگلان، و ادارات و نهادهای استانی در مرز مهران و دو موکب شامل اصحاب خراسانی و قمر بنی هاشم متشکل ازشهرستان های بجنورد ،مانه و سملقان، اسفراین جاجرم نیز هر دو در کربلا مستقر می‌شوند که روزانه به پنج هزار نفر در بحث تغذیه و اسکان خدمات ارائه می‌دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم نذورات خود را هر چه سریعتر به ستاد تحویل دهند، خاطرنشان کرد: اگر اهدای نذورات به همان روزهای آخر موکول شود به دلیل حجم بالای ترافیک ممکن است به دست زائر نرسد.

وی با تاکید بر اهدای کمک های نقدی، عنوان کرد: اما در بخش غیرنقدی نیز مرغ، گوشت، برنج، حبوبات، آرد،ماکارونی مورد نیاز بوده که باید مردم هرچه سریعتر نذورات خود اهدا کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: مردم می توانند کمک های خود را برای موکب مهران به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۴۳۹۴۷ و شماره حساب ۴۳۱۰۴۰۷۸۷۰۰۱ و برای موکب کربلا به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۳۰۴۲۰۵۶ و شماره حساب ۴۳۱۳۴۲۱۶۵۰۶۱ به نام بانک انصار واریز کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین مردمی بوده و بیشتر نیز بر این محور تاکید می‌شود، گفت: براساس دستور استاندار چهار میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۰هزار تخته پتو و وسایل آشپزخانه اعتبار اختصاص است که هر سال برای مراسم اربعین مورد استفاده قرار گیرد.

با بیان اینکه برای حمل و نقل مسافران نیز در ایام اربعین مشکلی وجود ندارد، گفت: امروز نیز سپاه اعلام کرد همه اردوهای راهیان نور را تعطیل کرده و شرکت جوان سیر نیز به حمل و نقل زائران کمک خواهدکرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.