وزیر نفت عراق در دیدار با یکی از مقامات ارشد شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس مذاکراتی را برای افزایش تولید نفت کرکوک به روزانه ۷۰۰ هزار بشکه در روز انجام دادند.

عراق با همکاری شرکت انگلیسی تولید نفت کرکوک را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: جابر العیبی وزیر نفت عراق روز گذشته دیداری را با یکی از مدیران ارشد شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس در زمینه توسعه میادین نفتی کرکوک و افزایش تولید نفت در این منطقه داشته است.  

اللعیبی که با میشل تنشند، مدیر بخش خاورمیانه بریتیش پترولیوم دیدار کرد از این شرکت خواست تا با عراق در رساندن حجم تولید نفت منطقه کرکوک به ۷۰۰ هزار بشکه در روز همکاری کند.

سخنگوی وزارت نفت عراق ادامه داد:‌این وزارتخانه تمایل زیادی برای توسعه میادین نفتی کرکوک و افزایش تولید نفت این منطقه در اسرع وقت دارد.  

در این مذاکرات وزیر نفت عراق خواستار اجرای دوباره قرارداد ۲۰۱۷ بریتیش برای توسعه میادین نفتی شمالی کرکوک شد. کرکوک از جمله بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین میادین نفتی خاورمیانه را دارد و پیش‌بینی می‌شود هنوز ۹ میلیارد بشکه نفت دیگر از میادین آن استحصال شود.  

پیش‌تر بریتیش به شرکت نفت دولتی شمال عراق برای توسعه میادین نفتی کرکوک کمک فنی کرده بود. از زمان برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق تسلط بر منطقه کرکوک از جمله مهمترین موارد مورد مناقشه بین مقامات دولت مرکزی  عراق و اقلیم کردستان بوده است.  

پیش‌مرگ‌های اقلیم کردستان در سال ۲۰۱۴ با بیرون راندن داعش کنترل منطقه کرکوک و میادین نفتی این شهر را در دست گرفته و روزانه حدوداً‌ ۳۰۰ هزار بشکه نفت از آن استخراج می‌کردند. طی روزهای اخیر ارتش  عراق اقدام به بازپس‌گیری کنترل این میادین کرده است.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.