ایلام- مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: ۳۰۰ هیأت ورزشی در ایلام فعالیت دارند.

۳۰۰ هیأت ورزشی در ایلام فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، بهروز حیدرزاده در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک هفته تربیت بدنی و تقدیر و سپاس از همکاری و همراهی رسانه های دیداری و شنیداری استان ایلام با بیان اینکه در سال گذشته علی رغم همه محدودیت ها و تحریم های مختلف، حوزه ورزش و جوانان استان ایلام رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال ۹۴ داشته است، اظهارداشت: این توفیقات مرهون همکاران در این مجموعه و همراهی اصحاب مطبوعات و رسانه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال آخرین سال برگزاری مسابقات جهانی رشته کاراته بود، افزود: یکی از توفیقات مهم در سال جاری، کسب اولین و آخرین مدال طلای جهانی رشته کاراته کشور توسط ورزشکار ایلامی ذبیح الله پورشیب بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام حمایت از ورزشکاران استان را یکی از اولویت های این دستگاه اجرایی عنوان و تصریح کرد: با این حمایت ها ۳۱ نفر از ورزشکاران استان به عضویت تیم ملی در رشته های مختلف درآمده اند.

بهروز حیدرزاده با اشاره به اینکه در سطح استان و شهرستان بیش از ۳۰۰ هیئت ورزشی فعال وجود دارد، ادامه داد: تمامی این هیئت ها به انحاء مختلف از سوی ورزش و جوانان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۷ هزار ورزشکار استان در رشته های مختلف ساماندهی شدند، گفت: این در حالی است که تنها در نیمه اول سال جاری، ۲۰ هزار ورزشکار در استان ساماندهی شده که نسبت به سال گذشته رشد فزاینده ای داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام به کسب ۶۴ مدال طلا و ۵۸ مدال نقره توسط ورزشکاران استان در مسابقات کشوری در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این در سال جاری، ۳ مدال طلای آسیایی و ۵ مدال جهانی توسط ورزشکاران استان در سال جاری کسب شده است.

بهروز حیدرزاده کمبود منابع مالی، عدم حمایت بخش خصوصی و نبود اسپانسر را عمده مشکلات ورزش استان دانست و ادامه داد: شرکت های نفت و گاز از ورزشکاران حمایت چندانی نمی کنند و تنها شرکت پالایش گاز استان است که در این راستا خدماتی داشته است.

وی با درخواست از خیرین برای ایجاد فضاهای ورزشی در مناطق محروم، گفت: بیشتر رشته های ورزشی استان دارای خانه تخصصی هستند و تلاش خواهد شد که تا پایان تیرماه ۹۷ مابقی رشته ها نیز از این مکان های تخصصی برخوردار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر اینکه ورزش زمینه ساز سلامت جسمی، روحی، روانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، اظهارداشت: ایجاد جاده های تندرستی در سطح مرکز استان و شهرستان ها از اولویت هاست و امیدواریم که با حمایت دیگر دستگاه های مرتبط این مهم به سرانجام برسد.

بهروز حیدرزاده به انجام ۲۲ پروژه استانی و ۱۴ پروژه ملی در حوزه ورزش و جوانان استان اشاره کرد و عنوان داشت: در سال گذشته از حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار استانی، تنها حدود ۱۲۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی مجموع اعتبارات استان در سال جاری را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا پایان تیرماه سال آینده بیش از ۸۰ درصد پروژه های در حال اجرا به بهره برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به سرانه ۵۸ سانتی متری ورزش استان، گفت: در تلاش هستیم تا این سرانه به بیش از یک متر مربع افزایش یابد.

هیچ برنامه ای برای افتتاح مجدد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نداریم

بهروز حیدرزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام، گفت: این ورزشگاه در دولت دهم با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و علی رغم داشتن بسیاری از نواقصات افتتاح شد، اما کماکان این پروژه به صورت رسمی تحویل ورزش و جوانان نشده است.

وی تأکید کرد: قول می دهیم که پس از رفع نواقصات و بهره برداری و تحویل کامل، هیچگونه برنامه ای برای افتتاح مجدد این پروژه ورزشی انجام نشود چرا که یکبار مراسم افتتاحیه آن به انجام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.