مشهد- مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: در ایام اربعین در موکب الثقلین اوقاف به بیش از ۸۰ هزار زائر خدکت رسانی می شود.

خدمت رسانی به بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین در موکب الثقلین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نشست خبری اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی موکب الثقلین با حضور حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کاروانی که امروز به کشور عراق اعزام می شود ویژه موکب الثقلین است که در عمود ۱۲۱۷ قرار دارد.

وی افزود: این موکب دارای ظرفیت روزانه ۱۲۰۰ نفر است که در مجموع طی ده روز در ایام اربعین به ۱۲ هزار نفر خدمت رسانی می کند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه در موکب الثقلین در ۴ نوبت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائران پذیرایی می شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰هزار پذیرایی برای برای ۸ هزار نفر پیش بینی شده است.

احمدزاده تصریح کرد: نانوایی مستقر در محل موکب که روزانه  ۱۵هزار نان پخت می کند که در مجموع ۱۵۰هزار نان پخت می نماید.

وی با بیان اینکه ۸۰ نفر نیروی خدمه به صورت افتخاری ۸۰ نفردر موکب ثقلین برای فعالیتهای پذیرایی از زوارامام حسین (ع) پذیرایی می کند، گف: ۸۰ مبلغ مذهبی در موکب الثقلین حضور دارند که ۲۰ نفر در موکب و ۶۰ نفر در مسیر زائران پیاده به ارائه خدمت می پردازند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: هزنیه های این موکب از محل موقوفات مرتبط و کمک های خیرین تامین می شود.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تا این لحظه ۸ جلسه ستاد اجرایی اربعین استان با حضور استاندار تشکیل شده و برنامه های اجرایی در قالب ۹ کمیته به تصویب رسیده و به متولیان ابلاغ شده همچنین از آغاز هفته جاری هم اعزام نیروها، تجهیزات و کالاها شروع شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ درصد مردم استان و ۱۵ شهرستان به طور فعال در موضوع اربعین مشارکت داشته اند، اظهار داشت: در مراسم اربعین دولت به صورت مستقیم وارد نمی شود ولی مردم پای کار می آیند و دولت هم مسائل امنیتی و زیربنایی و کارهایی را که مردم نمی توانند انجام بدهند مدیریت می کند.

 واحدی با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار اسکان و تغذیه روزانه را بین نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خواهیم داشت، افزود: در ۵۳ ایستگاهی که به نام امام رضا(ع) است ۷۲ هزار نفر روز اسکان و به طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر روز صبحانه، نهار، شام و میان وعده داده خواهد شد همچنین آستان قدس رضوی هم احداث ۷ ایستگاه بزرگ در مهران، شلمچه، بین نجف و کربلا، کاظمین و سامرا برنامه ریزی کرده است.

 معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امسال نیروهای خدام ۱۰ روز زودتر اعزام می شوند و تا ۵ روز بعد از اربعین برای خدمت رسانی خواهند ماند، ادامه داد:۱۹۰ کامیون برای جا به جایی تجهیزات ثبت نام کرده اند که بیش از ۷۰ درصد آنها رایگان هستند که اعزامشان از دو روز قبل آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ خدام امام حسین(ع) را بدرقه کردیم که در میان آنها ۴۵۰ پاکبان، ۱۲۰ پزشک، پرستار و ۷۰۰ روحانی حضور داشتند، گفت: خراسان رضوی در ۲۸ صفر هم درگیر زائرین پیاده امام رضا(علیه السلام) است و پیش بینی می کنیم امسال در ۱۰ روز پایانی ماه صفر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سواره و ۳۵۰ هزار نفر هم پیاده داشته باشیم.

 واحدی ادامه داد: برنامه ریزی های اربعین انجام و تصویب شده و عملیات اجرایی آنها شروع شده و امیدواریم همه دست اندرکاران بتوانند به وظایف خود عمل کنند همچنین یک ستاد از خراسان رضوی متشکل از نمایندگان ۹ کمیته استانی کار مدیریت و ارزیابی را در عراق انجام خواهند داد، یک دستور العمل خود امنیتی تهیه و به کاروان ها و متولیان ابلاغ شده است.

 معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهارداشت: تا امروز در سامانه سما ۵۳ هزار نفر برای صدور ویزرا ثبت نام کرده اند که برای ۴۰ هزار نفر از این تعداد روادید صادر شده اما اوج ثبت نام در روزهای آینده خواهد بود که با هواپیما، اتوبوس و اتومبیل شخصی راهی خواهند شد همچنین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵ پرواز به عتبات عالیات هم پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.