اهواز- استاندار خوزستان گفت: براساس این گزارش ۹۵ درصد مصوبات خوزستان بانکی است در حالی که متوسط مصوبات کشور ۵۶ درصد بوده است؛این آمار وضعیت خوبی نیست و نشان میدهد مشکلات تولیدی خوزستان مربوط به بانک ها است.

مشکلات تولیدی خوزستان مربوط به بانک ها است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد رفع موانع تولید استانکه امروز سه شنبه در سالن شهیدرجایی استانداری برگزارشد،با اشاره به گزارش وزیر صنعت،معدن و تجارت از وضعیت صنایع استان که برای رئیس جمهور ارسال شده اظهارکرد:در سه ماهه نخست سال از لحاظ برگزاری جلسات در رتبه ۱۵ و در ۶ ماهه در رتبه ۴ قرار داریم و در مجموع ۵۷۴ مصوبه در این کارگروه داشتیم که خوشبختانه این آمار وضعیت خوبی را نشان می دهد.

وی افزود: براساس این گزارش ۹۵ درصد مصوبات خوزستان بانکی است در حالی که متوسط مصوبات کشور ۵۶ درصد بوده است؛این آمار وضعیت خوبی نیست و نشان میدهد مشکلات تولیدی خوزستان مربوط به بانک ها است.

استاندارخوزستان با بیان اینکه  ۵ درصد دیگر مصوبات مربوط به شرکت های خدمات رسان اعم از آب،برق و گاز می باشدتصریح کرد: دستگاههای دولتی خدمات رسان باید درجهت دستورات دولت در رفع موانع تولید فعالیت کنند.

شریعتی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها با تولیدکنندگان عنوان کرد: متاسفانه بانک ها در خوزستان به طور فزاینده ای در برابر اجرای مصوبات و ایجاد اشتغال سد شده اند.

وی ادامه داد: از لحاظ همکاری بانک ها با بخش تولید استان های دیگر در وضعیت و جایگاه خوبی قرار دارند و شرایط برای تولید خیلی روان است.

استاندارخوزستان خطاب به مدیران بانک های استان گفت: شما در برخورد با صنایع شرایط مناسبی ندارید این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این مشکل را باید سریعا حل کنید.

شریعتی درباره بدهی های برخی واحدهای تولیدی به شرکت گاز گفت: شرکت گاز نباید گاز صنایع بدهکار را بدون هماهنگی قطع کند ابتدا به شرکت مورد نظر و معاونت اقتصادی استانداری اطلاع داده شود تا در این زمینه چاره جویی شود تا توقفی در تولید پیش نیاید؛ همچنین صاحبان صنایع باید در پرداخت بدهی های خود تعادل ایجاد کنند و با همه بدهکاران خود یکسان تسویه کنند.زیرا شرکت ها هرکدام تعهداتی به دولت دارند که خدمات رسانی به مردم است،اگر طلب شرکت تسویه نشود قطعا در خدمات رسانی به مردم مشکل پیش می آید.

وی به تولیدکنندگان قول مساعد داد تا در حد توان در اعطای تسهیلات،تامین خوراک یا مواد اولیه و رسیدگی به سایر مشکلات واحدها را همکاری می نماییم تا روند تولید ادامه داشته باشد و اشتغال جدید برای استان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.