کرمان - استاندار کرمان، به صورت ویدئو کنفرانس، ۱۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۱.۱ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

 ۱۱ پروژه فرهنگی مذهبی در استان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۱ پروژه فرهنگی مذهبی بنیاد برکت که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با افتتاح ۲۰۰ طرح کشوری برگزار شد، افزود: بنیاد برکت در استان کرمان بویژه در منطقه جنوب استان کرمان اقدامات خوبی در حوزه احداث مساجد، مدارس و خانه عالم انجام داده است.

رزم حسینی ضمن قدردانی از «محمد مخبر» رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) که با نقش آفرینی در الگوی اقتصادی استان کرمان، مسئولیت توسعه ای شهرستان متمدن راور را پذیرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد، در آینده شاهد پیشرفت شهرستان راور خواهیم بود.
 
بازگشت زکات به طرح های اقتصادی، موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آئین، اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر را سه رکن اصلی زندگی دینی و الهی دانست و گفت: بنیاد برکت در امر برپایی نماز و احداث مساجد اهتمام ویژه دارد و همچنین زکاتی که پرداخت می شود، بازگشت آن به طرح‌های اقتصادی است و موجب مقاوم سازی اقتصاد کشور خواهد شد.
 
بهره مندی از فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم
آیت‌الله محمدی گلپایگانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آیین طی ارتباطی ویدئو کنفرانسی با اشاره به اقدامات بزرگ و مهم بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره))، افزود: از این فرصت طلایی که برای خدمت رسانی به مردم و قشر محروم جامعه ایجاد شده است، حداکثر استفاده را ببرند.
 
گفتنی است، در این آئین دو پروژه فرهنگی مذهبی در شهرستان‌ کهنوج، یک پروژه در منوجان، یک پروژه ریگان، یک پروژه در فهرج، یک پروژه در نرماشیر، دو پروژه فرهنگی مذهبی در شهربابک و سه پروژه در کرمان با سرمایه گذاری حدود ۱.۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

قابل ذکر است که بنیاد برکت در استان کرمان در ۱۴ طرح اقتصادی با حجم کل سرمایه گذاری ۲۰۱ میلیارد تومان و ایجاد ظرفیت اشتغال ۳ هزار و ۷۳۳ نفر مشارکت داشته است، بگونه‌ای که ۳۵ مدرسه با ۱۸۷ کلاس درس با حجم سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومان مورد اقدام قرار گرفته است که تاکنون ۲۵ مدرسه آن تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

هم چنین ساخت ۲۲ مسجد با حجم سرمایه گذاری ۲.۲ میلیارد تومان مورد اقدام بنیاد برکت قرار گرفته است که تاکنون ۱۱ مسجد به بهره‌برداری رسیده است، ضمن این که تکمیل حوزه های علمیه و احداث خانه‌های عالم، اجرای پروژه های آبرسانی، حمایت از اقشار محروم در سراسر استان و ... در برنامه کاری بنیاد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.