جوین- فرماندارشهرستان جوین باتوجه به سخت گیری قوانین سفر زائران اربعین امسال درعراق مسئولین را دعوت به اطلاع رسانی زائران کرد.

زائران عتبات عالیات حتما ویزا تهیه کنند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین جلسه شورای اداری  شهرستان جوین با حضور حجه الاسلام و المسلمین سبحانی نیا  دبیر ستاد اقامه نماز استان در محل سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد.  

در این جلسه فرماندار شهرستان جوین حسین  جمشیدی از مسئولین ادارات درخواست کرد: در خصوص اطلاع رسانی به منظور عدم مراجعه زائرین اربعین حسینی (ع) بدون دریافت ویزا و گذر نامه به مرز تلاش نمایند. 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان جوین ۲۶ کاروان پیاده جهت عزاداری شهادت امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر به مشهد مقدس عزیمت می نمایند که دستگاه های خدمت رسان باید شرایطی را فراهم نمایند تا این عزیزان در رفاه کامل و در بهترین شرایط مطلوب پیاده روی نمایند. 

وی گفت: در کنار این حرکت مذهبی با برنامه ریزی صحیح بتوانیم مسائل فرهنگی را نیز نهادینه کنیم.  

جمشیدی اضافه کرد : در آستانه هفته پدافند غیر عامل هستیم که باید در این موضوع نیز برای همیشه دغدغه داشته باشیم چون به کشور آسیب های فراوانی به لحاظ عدم توجه به موضوع پدافند غیرعامل واردشده است. 

فرمانداریادآورشد: موضوع پدافند غیر عامل باید همه روزه  در فکر و مدیریت آن در ذهن ما قرار بگیرد که این موضع در کشورهای مختلف به لحاظ اهمیت بالا در رشته های مختلف در دانشگاه ها تدریس می شود چون انها به اهمیت پدافند پی برده اند. 

حسین جمشیدی بااشاره به  شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری  افزود : مهمترین مشکل رو به روی کشور موضوع اشتغال و تولید ثروت است که می طلبد در این خصوص همه بسیج شوند تا با اجرای سیاست های ابلاغی از سوی دولت  یک شرایط خوب اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال در کشور حاکم شود.  

فرماندار شهرستان در پایان به موضوع بیمه روستائیان ، کشاورزان و عشایر اشاره و افزود : متاسفانه در شهرستان این موضوع اطلاع رسانی نشده است تا مردم از این فرصت خدمت رسانی که باعث حفظ شرافت روستائیان می شود با پرداخت مبلغی ناچیز در سال استفاده نمایند که هم اکنون ۲۸ درصد روستائیان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.   

در ادامه این جلسه نیز حجه الاسلام و المسلمین حاح آقای سبحانی نیا  دبیر ستاد اقامه نماز استان یکی از تمهیداتی که دشمن روی آن بسیار کار می کند را بر هم زدن نظم فکری مسئولان کشور دانست و افزود : بحث فرهنگی و دینی خانواده ها با یک سری از چالش ها رو به رو شده است که ما باید با نظم دینی و فرهنگی آن را بهبود بخشیم . 

وی اظهارداشت:به منظور ایجاد نظم فرهنگی و دینی در خانواده ها نباید بگذاریم خلاء محبت در خانواده ها ایجاد شود و با افزایش مهارت های مدیریت دینی در خانواده ها و شناخت بیشتر معارف دینی این موضوع را تقویت نمائیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.