گچساران- رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان گچساران گفت: اداره بیمه سلامت با دادن دفترچه درمانی به بیمه شدگان، نقش مهمی در بحث درمان و پیشگیری ایفا می کند و در شهرستان گچساران حدود ۵۵ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که اهم از دفترچه های روستایی ، کارمندی ، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی هستند.

۵۵ هزار نفر بیمه شده در شهرستان گچساران وجود دارد

سید نجف مسعودی رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان گچساران در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: اداره بیمه سلامت با دادن دفترچه درمانی به بیمه شدگان، نقش مهمی در بحث درمان و پیشگیری ایفا می کند و در شهرستان گچساران حدود ۵۵ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که اهم از دفترچه های روستایی، کارمندی، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی هستند.

سید نجف مسعودی افزود : ما از جمله پزشک، پاراکلینیک و دارو خانه ها  و غیره حدود ۷۰ موسسه درمانی تحت پوشش داریم که بخاطر رعایت حال شهروندان و بیمه شوندگان، در بحث  تحویل و صدور دفترچه و کاهش زمان صدور، با پنج دفتر پیشخوان قرارداد امضا کرده ایم و تعدادی در شیفت صبح و عصر فعالیت دارند و مسائل مربوط به بیمه شوندگان را انجام می دهند.

وی با اشاره به بیمه سلامت روستاییان در شهرستان گچساران، گفت: در خصوص روستاییان ما طرح پزشک خانواده و نظام اجرا را داریم که حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت بیمه روستایی است که در پنج مرکز بهداشتی و درمانی پزشک خانواده داریم که بطور شبانه روزی بیتوته دارند یعنی بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و کار درمان و پیشگیری بیماری ها در سطح روستا را برعهده دارندکه شامل گچساران، دیل، باباکلان، لیشتر، امامزاده جعفر می شوند.

دفترچه بیمه سلامت همگانی از این پس فقط در مراکز درمانی دولتی اعتبار دارد

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان گچساران با اشاره به دفترچه های بیمه سلامت همگانی، گفت: ۹  هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی داریم، و نکته ای که لازم است همشهریان ما از آن آگاه باشند در بحث بیمه سلامت همگانی این است که تاکنون بصورت رایگان این دفترچه ها در اختیار بیمه شدگان قرار می گرفت و طبق مصوبه ی جدید دولت باید بیمه شدگان مشارکتی در حق بیمه داشته باشند  و از ابتدای آبان ماه کسانی که دفترچه بیمه سلامت همگانی دارند الزاما باید به بخش دولتی مراجعه کنند و از بخش دولتی خدمت بگیرند.

وی افزود : از اول آبان ماه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی شهری فقط به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند.

مسعودی تصریح کرد :  اگر کسی تمایل دارد از بخش خصوصی خدمات بگیرند باید مراجعه کرده، دفترچه خود را باطل کنند و با پرداخت مشارکتی حق بیمه دفترچه ایرانیان دریافت نمایند که جداول قیمت ها بزودی اعلام می شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان گچساران  بیان کرد: سازمان بیمه سلامت و بخصوص شهرستان گچساران تلاش می کند که از نظر اقتصادی و کیفیت خدمات رسانی موسسات و پزشکان، در سطح مطلوبی خدمات ارائه دهد و نظارت های مکرر صورت دهد و در صورت بروز مشکل، اشکالات برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.