رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت استانداردها در صنعت گردشگری و تولید صنایع دستی می تواند به رونق بازار کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی و جذب گردشگر کمک کند.

رعایت استانداردها در صنعت گردشگری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، نیره پیروزبخت روز سه شنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین که در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان ملی استاندارد سیاست های خود را به گونه ای تنظیم کرده ایم تا استاندارد به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.

وی افزود: امروز خوشبختانه با درک درست مردم از استاندارد شاهد افزایش مطالبات عمومی هستیم لذا نقشه راه در این سازمان برای حرکت در همین مسیر تدوین شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور بیان کرد: اگر بخواهیم در داخل و خارج از کشور کالاهای ما مشتری داشته باشد باید به سلامت مردم اهمیت دهیم و این کار با رعایت موارد استاندارد در تولید حاصل می شود.

وی یادآورشد: نباید بگذاریم مسائل مهم حوزه استاندارد با امور سیاسی تداخل کرده و اصل سلامت مردم را دچار چالش کند لذا در این عرصه بدور از هر گونه نگاه سیاسی دنبال منافع مردم و تولیدکنندگان با رعایت استانداردها در تولید هستیم.

۱۰۰۰ کالای ایرانی تحت پوشش استاندارد اجباری

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار کالای ایرانی تحت پوشش نشان استاندارد اجباری است و رویکرد ما توجه به خوداظهاری در این موضوع است تا فعالیتها آگاهانه و عالمانه در این مسیر صورت گیرد.

رعایت استاندارد در صنعت گردشگری ضروری است

پیروزبخت با بیان جایگاه اقتصادی حوزه گردشگری و اهمیت رعایت مسائل استاندارد در آن گفت: صنعت گردشگری در جهان سالانه بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار درآمد دارد اما متاسفانه سهم کشور ما از این بازار ارزشمند بسیار ناچیز است در حالی که ظرفیت های گردشگری ایران فوق العاده است و می توانیم درآمدهای خود را در این بخش افزایش دهیم.

وی بیان کرد: توجه به رعایت استانداردها در حوزه گزردشگری بسیار ضروری است و می تواند شاخص های ما را بالا برده و زمینه جذب بیشتر گردشگر به کشور را فراهم کند که باید با کمک میراث فرهنگی در این مسیر اقدامات موثری کرد.

پیروزبخت اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی هم توجه به استانداردها می تواند بازارهای جهانی بیشتری برای محصولات هنری ما ایجاد کند و باید در این بخش نیز حساس باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد بااشاره به توانمندیهای ایران در عرصه جهانی هم اظهارداشت: امسال برای اولین بار طراحی پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک ایرانی صورت گرفت و در کنار آن پذیرش گواهینامه های بین المللی ایران در بخش کیفیت، محیط زیست، ایمنی غذا و انرژی از سوی IAF موفقیتهای خوبی را برای کشورمان رقم زد.

وی تصریح کرد: همچنین انتخاب یک زن ایرانی در جمع ۱۵ نفر عضو هیئت مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از میان ۱۶۳ کشور جهان بیانگر توانمندی های کشورمان است که باید به آن افتخار کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور افزود: از ابتدای تاسیس سازمان استاندارد در کشور، ۳۳ هزار مورد استاندارد کالا و خدمات تدوین و تهیه شده است.

وی با اشاره به پوشش روزافزون استاندارد بر کالاها و خدمات، ادامه داد: براساس بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی و بند ۲۰۳۰ سیاست های برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی شده تا تمامی کالاها و خدمات زیر پوششش استاندارد اجباری قرار گیرند.

پیروزبخت یادآورشد: در حوزه فرآیندها، امسال یک هزار کالای داخلی و یک هزار و ۷۰۰ ردیف تعرفه کالاهای وارداتی را که بیش از ۱۰ هزار مورد را دربر می گیرد را مشمول استاندارد اجباری کرده ایم.

در این مراسم از ۲۲ تولید کننده نمونه، ۱۱ مدیر کنترل کیفیت، ۲ واحد عرضه کننده کالاهای داخلی به همراه ۲ واحد صنعتی نمونه استان قزوین تجلیل  شد.

درسفر یک روزه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به قزوین، همچنین ساختمان اداری و آزمایشگاهی اداره استاندارداستان در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۲۰ متر و زیربنای چهار هزار و ۶۳۰ متر مربع در۶ طبقه با ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.