ایلام-تمرکز ناجا بر مرز مهران، اسکان زائران توسط سپاه، ایجاد ستاد مشترک بین ایلام و واسط عراق، آخرین وضعیت مرز و ... از مهمترین اخبار حوزه اربعین در مرز مهران است.

به گزارش قدس انلاین، این روزها استان ایلام محل دید و بازدیدهای مسئولان کشوری برای ایجاد آخرین هماهنگی ها برای تردد زوار اربعین شده است، طبق گفته مسئولان ارشد ناجا امسال ۲۰ هزار نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه مستقر می شوند که تمرکز اصلی روی مرز مهران است.

روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی کشور در بازدید از مرز، اظهار داشت:  باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد می کنند، بیش از ۶۰ درصد نیروهای انتظامی در این مرز مستقر می شوند.

وی افزود: خوشبختانه امسال تمهیدات بسیار خوبی در مرز مهران اندیشیده شده است و مشکلات سال گذشته حل شده است که امیدواریم در اربعین امسال شاهد نظم و انضباط بیشتری در تردد زوار اربعین باشیم.

برگشت زائران بدون ویزا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: زائرانی که بدون ویزا و گذرنامه به مرز مهران مراجعه کنند با تمهیدات اندیشیده شده بازگشت داده می شوند.

سردار محسن فتحی زاده اظهار داشت: تمامی تمهیدات امنیتی و انتظامی برای تردد زائران اربعین در مرز مهران اندیشیده شده است.

آمادگی سپاه برای اسکان و تامین غذای زائران در مرز مهران

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام از اسکان روزانه ۸ هزار زائر توسط سپاه در مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: آشپزخانه دائمی با ظرفیت روزانه ۲۵ هزار وعده غذایی و آشپزخانه سیار با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توسط سپاه در مهران ایجاد می شود.

سردار صادق حسینی گفت: اسکان روزانه ۸ هزار زائر توسط سپاه در مرز مهران فراهم شده است.

برپایی ۳ ایستکاه صلواتی در شهر ایلام

معروف بسطامی فرماندار ایلام بیان کرد:  در شهرستان سه ایستگاه صلواتی از میدان ارغوان، کمربندی شرقی شهرایلام نرسیده به تونل و شهر چوار برای پذیرایی  زواراربعین حسینی برپا می شود.

فرماندار ایلام از آمادگی زیرساختها برای پذیرایی واسکان زوار اربعین حسینی در شهرستان خبر داد.

وی همچنین از تشکیل شش کمیته دربخش های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی، رفاهی و .... متشکل از ادارات ودستگاه های ذیریط خبرداد و گفت: قسمت اعظمی زیر ساخت های لازم برای استقبال از زوار عتبات عالیات شکل گرفته و قسمتی نیز درحال انجام است.

بیش از ۹۰ کیلومتر از این مسیر تا اربعین امسال چهار بانده می شود

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون جاده ایلام-مهران در حال چهار بانده شدن است، افزود: بیش از ۹۰ کیلومتر از این مسیر تا اربعین امسال چهار بانده می شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات زیرساخت های اربعین در مرز مهران بحث ایجاد گیت بوده که هم اکنون بیش از ۹۶ گیت در پایانه مرزی فعال است و مشکلی از بابت خروج زائران پیش نخواهد آمد.

وی افزود: خوشبختانه اعتبارات خوبی به دستگاه های مختلف استان برای تسهیل در تردد زوار اربعین اختصاص یافته و قطعا مشکلات امسال از سال های گذشته کمتر خواهد بود.

آخرین وضعیت زیرساخت های استان ایلام

وی افزود: بخش قابل توجهی از چهاربانده کردن جاده ایلام – مهران تا هفتم آبان ماه آماده می شود و تمهیدات لازم برای آسفالت پارکینگ، روشنایی، تامین آب آشامیدنی و دیگر خدمات ضروری اندیشیده شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: ۵۰۰ دستگاه کانتینر برای کنترل و هدایت جهت ورود به پایانه در پنج گیت مختلف قبل از ایام اربعین در مرز مهران مستقر می شود.

وی با بیان اینکه همه موظف به اجرای تصمیمات ستاد اربعین هستند، گفت: تاکنون ۵۰ درصد اعتبار اربعین واریز شده است و در زمینه تجهیزات و اعتبار مشکل نداریم.

ایجاد ستاد مشترک بین ایلام و واسط عراق برای مشکلات احتمالی

استاندار ایلام اعتبارات اربعین ۹۶ را ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۸۵ میلیارد ریال واریز شده و ۵۰ درصد باقیمانده نیز تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: ۴۰ میلیارد ریال نیز برای ایجاد نیوجرسی و خط کشی خطوط جاده اصلی ایلام – مهران اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با استاندار واسط عراق گفت: ۱۰ روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین حسینی یک ستاد مشترک با هماهنگی مسئولان ۲ استان برای رسیدگی به مشکلات احتمالی تشکیل می شود.

تفاهم نامه همکاری بین ایلام و واسط عراق برای تسهیل در تردد زوار

با حضور قاسم سلیمانی دشتکی و محمود ملا طلال استانداران ایلام و واسط عراق تفاهم نامه همکاری در حوزه اربعین امضاء و مقرر شد کمیته مشترکی با حضور مسئولان ۲ استان برای ساماندهی مشکلات احتمالی در زمنیه تردد زائران تشکیل شود.

محمود طلال استاندار واسط گفت:  مسئولان عراقی در شهرهای مختلف از آمادگی کامل برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی برخوردار هستند.

وی افزود: پایانه مرزی زرباطیه هم‌اکنون از نظر گیت و دیگر خدمات آماده شده است.

استاندار واسط عراق با اشاره به اینکه ۱۶۵ گیت در پایان مرزی زرباطیه راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: هم اکنون دو کمیته در استانداری واسط برای خدمات رسانی به زوار اربعین تشکیل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.