زاهدان-مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهار در دسترسی به آبهای اقیانوسی و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داده است.

جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در موقعیت استراتژیک منطقه ای چابهار

به گزارش قدس آنلاین، بهروز آقایی در نشستی صمیمانه با مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهار در دسترسی به آبهای اقیانوسی و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داده است.

آقایی خاطر نشان ساخت : با نگاه توسعه ای دولت به محور شرق و بخصوص بندر چابهار، بازاریابی های مستمر ، تشکیل کارگروه های ویژه ترانزیت و پیگیری های مهندس هاشمی استاندار محترم، ورود کشتی محموله گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان از مسیر بندر چابهار محقق گردیده است.

وی در ادامه افزود : بخشی از این محموله اوایل آبان ماه از طریق کشتی وارد بندر چابهار خواهد شد که پس از تخلیه در بندر از طریق حمل جاده ای از مرز میلک به افغانستان ترانزیت خواهد شد.

وی در این نشست ،رونق اقتصادی منطقه و استان را در گرو هماهنگی ، تعامل و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط بیان داشت و افزود: موجبات جذب و حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران،تجار و صاحبان کالا در چابهار و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود را فراهم خواهد ساخت.

در این گفتگو فرایند اعمال نظارت نظام یافته و سیستماتیک بر محموله های وارداتی به بنادر کشور مورد توجه و تایید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.